Greta Thunberg sommarpratar idag (P1)

Mer
3 år 10 månader sedan #1263161 av Cosmos

Pimed skrev: Cosmos brukar du tycka asperger som obehagliga, eller ungdomar stark och smart? Eller är det ämnet i sig som är obehagligt? Hon är juh en ungdo som ungdomar är! Greta Thunberg tycker jag inte är det minsta obehaglig! Men ämnet hon tar upp är allvarligt!


Nej, jag tycker inte folk med Asperger är obehagliga. Det jag menade var att Gretas tal i FN var obehagligt. När hon vanställde sitt ansikte i grimaser och väste fram: How dare you var det en aktivist vi såg och aktivister kan hitta på lite av varje för att tydliggöra sitt budskap...
Mer
3 år 10 månader sedan #1263164 av Geta
Hon säger att vi ska lyssna på forskarna men forskarna är oense som med allt annat.
Mer
3 år 10 månader sedan #1263169 av Richard
Hon hänvisade till en lista skrivet av typ 10 000 forskare, men bl.a. Rebecca Weidmo Uvell uppmärksammade att det var t.ex. Albus Dumbledore och Mickey Mouse som skrivit under den...

uvell.se/2019/11/06/11-000-formare-varav...st-en-ar-seriefigur/
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1263200 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Greta Thunberg sommarpratar idag (P1)

Cosmos skrev: Nej, jag tycker inte folk med Asperger är obehagliga. Det jag menade var att Gretas tal i FN var obehagligt. När hon vanställde sitt ansikte i grimaser och väste fram: How dare you var det en aktivist vi såg och aktivister kan hitta på lite av varje för att tydliggöra sitt budskap...

Okej, jag tror Greta Thunberg är oskyldig. Ämnet är allvarligt. Vi måste tänka på barnen i framtiden. Vi håller på att förstöra planeten. Tycker inte du det?
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1263224 av Kloppe
Det Greta säger är verklighet. Tror det är därför många blir provocerade. För de orkar inte höra sanningen. Men för politikerna är det väldigt bra att hon finns som en blåslampa.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
3 år 10 månader sedan #1263228 av Geta
Det är bra att en ungdom ställer sig upp och ryter. Det ger hopp för barn och ungdomar. Det är deras framtid det gäller. Om plastpåsarna blir svindyra är en petitess. :grandpa