Greta Thunberg sommarpratar idag (P1)

Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1267560 av Cosmos
Hur var det nu? Hade Greta covid-19 eller inte? Det har varit tyst i media om Greta. Men blir det en riktigt varm sommar den som är kvar, kan Greta alltid hävda att det beror på klimatförändringen. Aktivisterna i Miljöpartiet har mestadels varit tysta förutom vid den veckolånga värmeböljan i slutet av juni. Det allra värsta är att alla verkar gå på detta nu. Visst kan man hävda att människan står bakom den världsomspännande värmeökningen som pågår på jorden. Men det finns många andra förklaringar också. Det troligaste är solens aktivitet har effekt på klimatet. Men visst spyr människan massor av skit, men koldioxid är inte det huvudsakliga orsaken.

Så skyller man på kossorna som vi absolut inte ska äta köttet av. Kossorna som går fria utomhus och betar av gräset som vidmakthåller det öppna landskapet. Däremot säger man ingenting om kyckling som växer upp under bedrövliga förhållanden. Höns överlag har inte det bra i Sverige, så är det. Men det är s k vitt kött så hönsen gnäller man inte om för att förstöra klimatet. Själv äter jag inte ofta kyckling, fläsk äter jag sällan av etiska orsaker. Så det förhatliga röda köttet är min primära kost utom de dagar jag äter fisk i olika former.

När det gäller resande så tar jag den kommunikation jag behöver för att ta mig från A till B. Buss blir det mestadels, väldigt sällan tåg tyvärr. Älskar att åka tåg. Ska jag på längre resa blir det flyget, Greta får ursäkta. Jag har ingen flygskam, vilket ord.

Under coronakrisen har också den svenska ekonomin krisat. Vi lever just nu i Gretas drömvärld med plan som står på marken utan passagerare, affärer som går i konkurs p g a den minskande konsumtionen och företag som inte kan exportera pga den dåliga ekonomin i andra länder. Alltihop slutar i arbetslöshet vilket vi just nu ser en ökning av. Statens finanser urholkas vilket betyder nerskärningar av bidrag, pension och hjälp åt funktionshindrade men ökande skatter. Kort sagt; ett land i kris. Grattis Greta!
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Cosmos.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267563 av Geta
Det skulle inte förvåna mig om vi är på väg in i en ny istid.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267564 av Richard
Glöm inte att Greta Thunberg sympatiserar med terrorister!
Mer
3 år 9 månader sedan #1267567 av Geta
Hon är påverkad av sina föräldrar.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267569 av Cosmos

Richard skrev: Glöm inte att Greta Thunberg sympatiserar med terrorister!


Ja, s k aktivism är bara ett finare ord för terrorism. Däremot har jag aldrig hört Greta uttrycka något bra om islamism.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267570 av Geta
Hon har inte talat om kristna eller judar heller. Religion är nog inte hennes intresse.