Människor som säger sig prata med de döda

Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1308122 av Nissegossen
Betalartikel i Expressen dock har jag hittat denna i kvällsposten där det finns en fri artikel om fenomenet.
www.expressen.se/kvallsposten/borje-magn...g-kan-tala-med-doda/

Också jag ifrågasätter vetenskapen om de röster jag har att det skulle komma ifrån min egen hjärna måhända att den spelar mig många spratt men aldrig har funnits för mig minsta tvekan om att det skulle vara ifråga om något annat än att det kommer utanför min hjärna ifrån.

Originalartikeln i expressen www.expressen.se/premium/nyheter/de-sage...skare-vill-inte-tro/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1308125 av Inwatto
Hjärnan är duktig på att skådespela fram det man vill ha. Vill man prata med en död, så kan det dyka upp en sån röst. Det svåra är sedan att veta om det är den döde man pratar med, sig själv, eller en kombination av de två (ungefär som en pianist spelar på ett piano - det blir musik men olika bra beroende både på musikern och instrumentet).

Själv tror jag att andar kan ta över delpersonligheter och därmed dyka upp som en röst. Det är änglarna som sköter det utan att man märker det. De lotsar fram en död själ om man önskar prata med den och har vad som krävs i form av medialitet för att det ska bli givande.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 4 månader sedan #1308127 av Geta
Jag hade ingen aning om att jag var medial, förrän en hyresvärdinna i Örebro påstod det.
Mer
3 år 4 månader sedan #1308130 av Nissegossen
Tack för det självspelande pianot, det liknar en scfi film som handlar om utomjordingar som kommer till jorden och har med sig människor, kan lova jag känner fysiskt rysningar över hela min kropp jag hör dem inte förutom de vanliga etablerade men de är i fysisk kontakt med mig. Filmen kommer inte ihåg namnet men de skulle landa på ett berg i USA vilket filmen visar. Myndigheterna mörkade men några som var kallade av utomjordingarna klev ombord medan människor för länge sedan försvunna dök upp vid samma ålder som när de försvann. Se filmen den är sevärd och Inwattos självspelande piano hörs som dundrande svar spela på det språk med toner som bara en stark bas kan åstadkomma. Om nu berget kallades för The Devils montain kommer inte ihåg längre men har sett filmen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1308132 av Cosmos
Tror inte på detta fenomen. Om det nu vore sant varför skulle andarna då inte berätta om hur ett efterliv (om att vara död) ser ut och vad döden egentligen innebär för en människa. "Vardagliga saker" kan man väl snacka om med vem som helst! Liv och död må vara oskiljaktiga men jag tror det kan vara farligt för det psykiska måendet att ge sig in i de här tankemönstren.

En bekant till mig slutade med sin antidepressiva medicin och började käka alla möjliga extrakt för att "rensa nervbanorna". Det gick väl något halvår och hon mådde allt sämre. Släkt och vänner övergav henne och hon blev isolerad tillsammans med alla tankar på hur orättvist hon blev behandlad. Så sedan började hon "prata" med döda som "hälsade på".

Det hela slutade med LPT och ett helt batteri med nya mediciner. Sedan vet jag inte vad som hände, tappade kontakten.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1308137 av Nissegossen


Det råkade hamna på den filmen men det var inte alls meningen från början men :lol: Inwattos piano fick filmen att rulla. Bortsett från filmen hävdar jag starkt min ståndpunkt att intill oss osynligt det beror inte på oss vi ser inte allt och vi hör inte allt det är bara att buga för hur det är gjort vi är inte ensamma här på denna värld, men vi varken ser eller hör vad allt som pågår i detta nu. Tror det är bortom tid och rum

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.