Rangordna antipsykotiska läkemedel

  • 01234
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 11 månader sedan #739542 av 01234
Går det att rangordna antipsykotiska läkemedel från svagaste till starkaste effekt?

I vilken ordning skulle man då ordna alla antipsykotiska läkemedel från svagaste effekt till starkaste effekt som finns inom Sverige?
Mer
8 år 11 månader sedan #739592 av Geta
Då gissar jag att Leponex är starkast och Abilify svagast.
Mer
8 år 11 månader sedan #739596 av Nissegossen
Jag gjorde ett sök på Google och ställde frågan där, "Rangordna antipsykotiska läkemedel efter effekt" Svaret blev denna länk.
www.google.se/#q=+Rangordna+ant ... ter+effekt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 11 månader sedan #739598 av Nissegossen
Om du har en fråga om något, så har säkert någon annan ställt frågan innan dig och då om du ställer frågan på Google, så finner du ganska snart att svaret finns redan och Google hittar det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 11 månader sedan #739603 av Nissegossen
Börja läsa på denna länk på sidan 17 www.socialstyrelsen.se/Lists/Art ... 14-4-6.pdf

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • 01234
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 11 månader sedan #739619 av 01234
Svar från 01234 i ämnet Rangordna antipsykotiska läkemedel
Geta,
Vilka antipsykotiska läkemedel rangordnas mellan Abilify och Leponex då?

Nissegossen,
Google kan slänga sig i väggen. Jag vill höra av ER hur NI rangordnar antipsykotiska läkemedel inte av Google!
Jag frågar er på detta forum som är "experter" på det psykiatriska eller måste jag vända mig till admin som verkar ha mycket mer koll på det medicinska?
Och förresten en helsickes massa text i länken till socialstyrelsens rekomendationer som jag inte orkar läsa igenom.

Detta är väl ändå rätt forum för min fråga för vidare diskussioner?