Rangordna antipsykotiska läkemedel

Mer
8 år 11 månader sedan #739835 av Nissegossen
Se på Admins föregående inlägg, Trilafon nämner han inte en gång! :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 11 månader sedan #739838 av Nissegossen
Några ord på vägen. Alla gör så gott de kan varje dag. Blev det inte så bra en dag, så var det så gott man kunde den dan!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 11 månader sedan #739839 av Geta
Frågan var ju vilken medicin som är starkast och vilken som är svagast. Inte vilken som är bäst.
Mer
8 år 11 månader sedan #739841 av Nissegossen
Och Geta, vilken är då den bästa? :viking

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 11 månader sedan #739844 av Geta
Läkaren som jag träffade för två veckor sedan sa att det beror på generna vilken medicin som är
bäst för var och en.
Mer
8 år 11 månader sedan #739848 av mumrik
Om man med starkast menar vilken som har starkast dopaminhämning går det kanske att rangordna men är det intressant egentligen?

Det viktiga är väl att häva symtomen så att man upplever en förbättring i måendet.

Man kan ju bara se här på Viska hur olika upplevelser vi har olika läkemedel... :rolleyes:

Jag tror mycket på det Getas läkare säger att det har med våra gener att göra och hur vi är virade i skallen, receptortäthet mm.

Jag gillar precis som månsten Nissegossens länk! Som komplement till all info från Admin1 och alla kära Viskaiters egna upplevelser :grandpa