Vill någon svara på mina frågor?

Mer
8 år 6 månader sedan #776691 av koi
Svaret på sista frågan kan vara för att jag har jobb. Därför satsar de resurser på mig för att jag ska kunna fortsätta jobba. Hade jag varit sjukpensionär eller liknande kanske jag inte haft alla insatser.
Mer
8 år 6 månader sedan #776706 av Nissegossen

Gymnasiearbetaren skrev: TACK så himla mycket, suuper snällt av er att ta er tid att svara! Nu kommer jag äntligen framåt i mitt arbete :hjärta

Har du E-post? Min E-postadress hittar du underst i detta inlägg. Jag kan mejla dig texter som jag en gång skrev i en tidning för dem som har Schizofreni och dem har jag och i texterna beskriver jag hur det är att ha sjukdomen. Det är ju bara kopiera klistra in. du får vara beredd på att samma texter har andra som studerar också fått för att kunna skriva uppsats om.. Jag klistar inte in texterna på viska för de ligger redan på viska om du går igenom mina inlägg. 8O

Fast om du tittar på mina inlägg så är det en del att gå igenom. :D

Kom ihåg att du måste ha i E-posten något som sticker ut, för att det hamnar kanske som spam och då det hamnar ibland i skräppost facket på min adress, så vill du inte att jag bara tömmer skräpposten så måste du på något sätt utmärka dig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 6 månader sedan #776711 av Geta
Så länge som jag jobbade satsades det för fullt på mig också.
Det var därför som sjukvården dröjde med att ge mig en officiell
diagnos. En orsak till att vården inte längre satsar på mig, kan
vara att jag idag mår hyfsat. Vård ska ju inte ges i onödan.
Mer
8 år 6 månader sedan #776739 av Admin1
Hur kände/känner du dig när det var/är som värst? (Beskriv känsla, tankar)

Hur känns det i kroppen?(Beskriv gärna bildligt)

Vad gjorde/gör du när det var/är som värst?

Hur upplever du att samhället ser på dig/behandlar dig?

1. Värst direkt efter psykosen med dåligt närminne, som gjorde det svårt att läsa. Rädsla för fler psykoser.

2. Inga direkta symptom bortsett när jag fick antipsykotika först kändes det som ett lock på huvudet.

3. Joggade och promenerade. Sov mycket.

4. Har inte så mycket kontakt med samhället och folk. Ett bra sätt att undvika diskriminering.