Schizofreni tester

Mer
8 år 3 dagar sedan #822523 av Geta
Svar från Geta i ämnet Schizofreni tester
En kvinna ringde från Försäkringskassan och varnade mig innan de skickade
ut ett papper till mig, där läkaren hade skrivit diagnosen schizofreni UNS.
Mer
8 år 3 dagar sedan #822659 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schizofreni tester
Jag har inte fått några tester alls typ hjärnröntgen, EEG utan enbart diagnos efter symptom och efter ett blodprov. Det var så förr.
Mer
8 år 2 dagar sedan #822675 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schizofreni tester
Förvånar mig. Då jag insjuknade 1974 och överflyttades från psykiatrin på Sahlgrenska till Lillhagen fick jag där gå igenom de tester som var då. Det var EEG med stroboskop test, EKG, samt att jag fick göra tester hos en psykolog som häpnade över mina resultat på ett synonymtest. Jag hade de tre sista fel men för övrigt var det korrekt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 2 dagar sedan #822785 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schizofreni tester
Det var i början av 90-talet, som jag fick diagnos. Min nuvarande psykiater reagerade för 15 år sedan på att bl.a hjärnröntgen fattades.
  • Besökare
  • Besökare
8 år 2 dagar sedan #822811 av
Svar från i ämnet Schizofreni tester
Kan man kräva dom utredningar som bilden visar eller blir man stämplad som "totalidiot" då?
Mer
8 år 2 dagar sedan #822859 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schizofreni tester
Det står förmodligen i journalen från den tiden och du har rätt att begära ut den. Så, kontakta din läkare då det är han som du skall prata med för att få ut den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum