Schiz eller?

Mer
19 år 3 månader sedan #7890 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schiz eller?
Asphyxia! Håller med dig! En av Einsteins torier kan förklara det, men ingen har kunnat bevisa den, vi kanske lever i ett otal Världar som den här. Dessutom i flera olika dimensioner.

Det enda vi kan så att säga dela med varandra är den yttre verkligheten som vi ser tillsammans, det är nästan otäckt när en magiker, tummar på det som finns och utnyttjar människor som inte förstår.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 månader sedan #7892 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schiz eller?
Asphyxia! Du verkar vara av mitt eget kynne, därför lägger jag in en länk till något jag skrivit tidigare. Texten heter Twilight Zone.

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?p=5915...pic.php?p=5915#p5915 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 månader sedan #7899 av asphyxia
Svar från asphyxia i ämnet Schiz eller?
Det har pågått i flera år, jag använde mycket droger förut. Jag har varit drogfri i 3 år.
Men just av LSD fick jag många seriösa snedtändningar som ledde till att jag hamnade i många psykoser.

Det här med perceptionsstörning, hmm. jag ska ge dig ett exempel, du kanske tänker på sånt här:

För att korta ner allt så ger jag ett enkelt exempel.

Jag sitter i klassrummet och min lärare pratar om radiosändare och mottagare. Han pratar om hur viktigt det är för ett flygplan att vara utrustat med sändare så att man kan få kontakt med kontrolltornet, och vise versa.
En osynlig kraft bara slår till mig och jag inser att han pratar om mig! Det är i själva verket jag som är radio sändaren och han sitter och hånar mig för att jag är så tyst och asocial i grupp... han sitter och pratar med resten av klassen i "kod" alltså radiosändare det är jag, tornet är alla andra. Hela stämningen blir väldigt konstigt, och verkligheten blir väldigt obehaglig. Jag blir väldigt osäker och tappar kontroll, det blir psykoskänsla i atmosfären..

Sånt är jobbigt... men det är inte konstant, utan händer då och då.

Var kan man hitta en privat psykiatrier?
Mer
19 år 3 månader sedan #7900 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schiz eller?
Aspyxia! En privat psykiater hittar du antingen i en läkarkatalog på apoteket eller på ett bibliotek. Men du behöver kanske inte gå längre än till telefonkatalogens blå sidor.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 månader sedan #7901 av asphyxia
Svar från asphyxia i ämnet Schiz eller?
Ska ta och boka tid hos någon, så att jag kan få en utvärdering av vad som försegår, tack för tipset.
Läste din text Nissegossen, välskriven och intressant!
Mer
19 år 3 månader sedan #7908 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schiz eller?
Hallucinationer t.ex. att man hör saker, blir psykotiska först i kombination med en vanföreställning t.ex. telepati med marsmänniskor. Är hallucinationen utan vanföreställning dvs man är medveten om att den är en hallucination blir det en perceptionsstörning. En perceptionsstörning enbart är därför lindrigare än en psykos. Normala människor kan ha perceptionsstörningar utan att vara sjuka.

Du kanske också kan få reda på var det finns privat psykiatriker via sjukvårdupplysningen (telefonservice). Du kan ju säga att du frågar för en bekants räkning.