En liten fråga om schizofreni-diagnos...

Mer
14 år 5 månader sedan #255824 av Admin1

allafall skrev: ja men inte är det medicinskt, det är bara lagstiftning


Vart står det i lagboken? :tänk
Mer
14 år 5 månader sedan #255876 av w200i

Nissegossen skrev: Ted Gärdestad tog livet samma dag som han fick reda på att hans diagnos var Schizofreni.
Den sjukdomen var tabu i hans familj...

Från expressens artikel stämmer väl inte det.

Kenneth menade i expressen att Ted aldrig accepterade sin sjukdomsbild, men kanske står det annorlunda i hans bok?

Läkaren sa däremot ordet schizofreni, när Ted hade dött.
Mer
14 år 5 månader sedan #255880 av Nissegossen
Jag är också tvivlade till allt som sägs tills jag är överbevisad, men suck!

Kanske jag har fel, men ta reda på fakta själv, det jag har skrivit är den uppfattning jag själv har fått.

Jag vet med mig att det jag skriver och jag skriver mycket, kanske inte stämmer till 100, men jag gör så gott jag kan för att framföra min sanning, sedan att den kanske inte stämmer med din, det är en annan sak!

Du verkar ha riktat in ditt tvivlande på just mig, eller?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 5 månader sedan #255887 av w200i
Ng:

Jag blir faktiskt bekymrad och ledsen, då jag läser din senaste kommentar. :cry: :(

Kan du inte gå in i min användare och läsa min inläggshistoriken, för att därefter fundera om jag riktar in mig på att klandra just dig?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 5 månader sedan #255905 av Jocke
Det är hemskt när människor snackar över ens nivå. Tror jag börjar vända psykiatrin ryggen, för dem utbildar sig enbart för egen tillfredställelses skull, och inte för patienterna.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 5 månader sedan #255911 av Nissegossen

w200i skrev: Ng:

Jag blir faktiskt bekymrad och ledsen, då jag läser din senaste kommentar. :cry: :(

Kan du inte gå in i min användare och läsa min inläggshistoriken, för att därefter fundera om jag riktar in mig på att klandra just dig?


Jag var mycket trött i går kväll och ville egentligen gå och sova, men svarade ändå!

Jag har ännu inte gått in på din användare utan väntar tills du är inloggad och jag kan klicka på w200i på blå länk

jag ber om ursäkt om du har tagit illa vid dig för vad jag skrev, men det att du skrev att det jag skrivit inte stämde, så undrar jag, för att jag skrev det jag skrev som du rackade ned mig på, var det innan jag tog upp länken på expressen och utgick alltså från de minnen jag hade sedan förut om hela händelse förloppet!

Jag försöker alltid hålla mig till det som är bevisbart med fakta direkt från webben i det som jag påstår och om jag nu har skrivit något som du inte tycker stämmer alls, så ber jag som sagt om ursäkt, men defacto tog jag det som ett misstroende mot mig och mitt medvetande alltså som ett personligt påhopp! på mig om att göra rätt, för att det ligger oerhört starkt inom mig...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum