Psykos

  • Frågvis
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #26574 av Frågvis
Psykos skapades av Frågvis
Jag undrar om man kan vara psykotisk fastän man inte hör röster och hallucinerar? Ha relativt god verklighetsförankring för det mesta, men av och till ha störda tankar och vanföreställningar som man sedan inser är ganska bisarra. Om det är en psykos, blir det så småningom värre och röster och hallucinationer uppkommer, eller brukar dessa komma direkt beroende på vad slags psykos man har?
Mer
18 år 5 månader sedan #26578 av Geta
Svar från Geta i ämnet Psykos
Ja. I mitt fall så brukar jag inte höra röster
eller vad jag vet hallucinera.
Det brukar inte förvärras när jag har bisarra
vanföreställningar vid psykos.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #26580 av
Svar från i ämnet Psykos
man behöver inte hallucinera för att vara psykotisk
Mer
18 år 5 månader sedan #26609 av Ante
Svar från Ante i ämnet Psykos
Bra fråga. Jag undrar samma sak. Har inte hallisar, men har haft många andra symptom i perioder.
  • Frågvis
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #26611 av Frågvis
Svar från Frågvis i ämnet Psykos
Tack för responsen!

Av svaren att döma så uppfyller jag kriterierna för en psykos. Det är något som man förknippar med att se saker som inte finns och höra röster, så jag blev chockad när jag fick den diagnosen. Kan man bli spontant bättre eller måste man ta antipsykotiska mediciner som verkar ha en hel del allvarliga biverkningar? Man blir bra i knoppen, men de förstör kroppen, typ.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #26650 av
Svar från i ämnet Psykos
mej måste det vara nåt väldigt konstigt fel på för jag hör röster jämt. Om jag inte läser eller ser på tv eller lyssnar på band. Och när jag blir riktigt sjuk känner jag dofter ser och hör ännu mer saker. Är det nån som vet vad det är för fel på mig.