Vad har jag för något egentligen?

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29580 av Exocet
Jag vet att jag rest frågan förut på forumet, men jag fundera mycket fram och tillbaka på min eller rättare sagt, mina diagnoser. Jag har av en psykolog fått diagnoserna asperger syndrom , paranoid personlighet och vanföreställningssyndrom. Det är på grund av den sista diagnosen jag börjat posta på forumet.
Mina symptom är att jag under de senaste 10 åren sett bilder på mig själv publicerade i olika tidskrifter, och att ingen tror på mig när jag berättar det. Dessutom har jag känt mig förföljd och hotad av min tidigare arbetsgivare med flera personer, vilket också ingen håller med om. Jag har även varit rädd för att bli åtalad för olika misstag jag gjort i mitt liv. Dessutom har jag haft perioder då jag varit nedstämd och inte orkat ta mig för någontingeller klarat av att fungera i vardagen. Med tanke på att det är dessa symptom som plågar mig mest, menar jag själv att det måste vara fråga om paranoid schizofreni, eftersom symptomen pågått så lång tid.
Jag är inte helt övernes med min läkare. Vad tror ni på forumet? finns det några test man kan göra för att röja undnan tvivel?
Mer
18 år 4 månader sedan #29584 av Jeff
Jag vet människor som har fått olika diagnoser av olika läkare. Det är väldigt viktigt att få rätt diagnos för att sätta in rätt behandling. Vilken medicin har du?
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29585 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Vad har jag för något egentligen?
Jag har Risperdal Consta. Jag har haft den i snart två år. Innan har jag haft klomipramin i ett år, risperdal tablett i ett år, zyprexa i ett år samt zeldox i två år. Jag har provat många mediciner och ingen har gjort någon större nytta. Jag klarar mig för det mesta genom att undvika det jag mår dåligt av eller bara genom att förtränga det jag upplever.
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29586 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Vad har jag för något egentligen?
Nu var jag orättvis. Zeldoxen gjorde bra nytta i början.
Risperdalen jag har nu hjälper bra mot ångesten.
Men problemet är att [i:1uxnewth]ingen tar mig på allvar[/i:1uxnewth], de förstår inte att jag levt ett liv periodvis där jag varit ganska framgångsrik, och att det är dit jag vill tillbaka, de vill bara ha mig som ett vårdpaket känns det som, jag får ingen uppskattning för det jag kan eller det jag gör.
Mer
18 år 4 månader sedan #29588 av Jeff
Bry dig inte om psykiatrins hjärntvätting av dig. Dom är förmodligen kanske avundsjuka på dig för att du har varit något som de inte kommer i närheten av. Det är tro fan att du ska tillbaka där du var innan.
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29589 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Vad har jag för något egentligen?
Jag fick stipendium när jag gick ut gymnasiet för jag hade så höga betyg.
Jag gick ut naturvetenskaplig linje, jag tränade regelbundet, och har under perioder varit ganska vältränad och jag tycket att min framtid såg ljus och lovande ut. Ack så fel jag hade.