Arbetsdiagnos: psykotiskt syndrom - hjälp!

Mer
9 år 10 månader sedan #674804 av Geta
Men det är inte säkert att det står schizofreni på sjukintyget till FK. På mina sjukintyg stod det i det
längsta psykisk insufficiens.
Mer
9 år 10 månader sedan #674806 av zoegas
Jamen det var på 1800-talet. På mitt stod det "troligtsvis paranoid schizofreni"

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
9 år 10 månader sedan #674817 av islaa
Gick igenom mina papper häromdagen. Hittade faktiskt att jag blev sjukskriven för en depression ett år innan jag insjuknade rejält, det hade jag glömt. Psykos UNS första inläggningen, ospecificerad icke-organisk psykos andra (eftersom de antagligen utrönt att det inte berodde på något fysiskt fel hos mig vid det laget) och PTSD har varit med ett tag och senaste 4 åren schizoaffektivt syndrom. Mina läkare har alltid varit ärliga med mitt tillstånd.
Mer
9 år 10 månader sedan #674822 av Geta
Jag tror att det var främst för att inte avslöja för arbetsgivaren att jag egentligen var schizofren.
På så sätt kunde jag jobba i många år.
Mer
9 år 10 månader sedan #674829 av Bomb
Tror ni att de kan ha undanhållit en schizofrenidiagnos för mig? Det låter vansinnigt men inte helt otroligt. Jag litar inte direkt på dem. Det känns som att man vet om man är schizofren, att det omöjligen kan finnas tvivel. Är jag ute och cycklar? Jag har aldrig hört röster till exempel (bara musik som spelas och en känsla av att någon skriker på insidan), eller sett regelrätta hallucinationer (ser dock "fel" hela tiden och skymtar något i ögonvrån jämt).

Har man negativa symtom vid vanföreställningssyndrom?
Mer
9 år 10 månader sedan #674831 av Geta
Jag är säker på att läkarna har en diagnos på dig som de går efter när de ordinerar medicin.