Svara om ni känner igen er

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40341 av
Svar från i ämnet Svara om ni känner igen er
tack för att du tyckte det var givande: ) asso jag kan ju bara svara för som jag m,ådde, de är möjligt att du är på väg att bli de tyvärr, men man kan ju aldrig veta säkert, jag hållr med dejom att det vore bra o vara ett djur ibland, förresten, mår du bättre nu?
  • Tankeskit
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40342 av Tankeskit
Svar från Tankeskit i ämnet Svara om ni känner igen er
Nu mår jag faktiskt bättre. Jag träffade min kompis igår och snackade med min andra så det känns bra, tankarna är inget problem nu faktiskt. Kan hända att jag får en jobbig tanke men den lyckas jag "tänka slut" på väldigt snabbt :)

tack så mycket
Mer
17 år 11 månader sedan #40348 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svara om ni känner igen er
Jag tycker inte dina tankar verkar psykotiska för de brukar att vara rejält skruvade då. Vid ångest idag så ger läkarna ofta SSRI-antidepressiva som Citalopram eller Zoloft. De brukar minska ångesten och det är ganska många som får dem faktiskt.
  • Tankeskit
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40385 av Tankeskit
Svar från Tankeskit i ämnet Svara om ni känner igen er
Admin1: "rensar" dessa mediciner lite i tankeverksamheten så att man tänker klarare osv? Eller är det bara att ångesten försvinner. Ibland får jag skitjobbiga ångestladdade drömmar som gör att jag vaknar upp igen och börjar grubbla om ALLT, sömnmedel vore kanske något då jag slipper REMen ?

Just nu är tankarna outhärdliga. Jag glömde att lämna in ett arbete i tid men jag bad om "nåd" och gav bevis på att arbetet blev klart i tid bara det att jag inte har lämnat in i tid. Nu försöker jag se mig själv utifrån lärarens ögon och få en känsla av att jag ändå kommer att få vg i slutbetyg och försöker få fram allt som pekar på det men ändå säger mina tankar att just detta arbete kommer att sänka mig i ämnet vilket fömodlign inte är fallet. Mår verkligen skit nu, tankrna vill inte släppa och det blir nog inte mycket sömn inatt
Mer
17 år 11 månader sedan #40414 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svara om ni känner igen er
SSRI-antidepressiva minskar också på depressionen. Vid depression har man ofta negativa automatiska tankar som poppar upp och det problemet minskar. Jag har läst också att SSRI-antidepressiva gör att man minns mindre av sina drömmar.
  • Tankeskit
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40571 av Tankeskit
Svar från Tankeskit i ämnet Svara om ni känner igen er
Jag fick två stycken Theralen av min kompis idag, så om jag drabbas av extrema grubblerier en gång till med ångest som påverkar min sömn så tänkte jag ta dessa. Sen kommer jag att fråga min psykolog om jag kanske kan få