Morfar Schizofren, tillhörande frågor.

Mer
4 år 11 månader sedan #1152743 av Geta
Man ska samarbeta med personalen och inte sätta sig på tvären. Då blir det bäst resultat av vården. Jag hade en kompis som satte sig på tvären, när hon var inlagd. Det slutade med att personalen råkade bryta en arm på henne.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1152751 av Nissegossen
På psyket finns två kategorier människor. De empatiska som tagit anställning med genuin utbildning som vill hjälpa människor och de andra jag kallar plitar de är stadiga biffar och män de har tagit jobbet för att de gärna ville fajtas och går larmet kommer de rusande från andra avd och paketerar patienten och förr var det direkt bältesläggning förr och då utan att en läkare tagit beslut om.

Kan säga att ett tag hade jag en överläkare som anställde handplockad personal han skröt om att han inte bältes lade patienter. En personal sade till mig, han skickar dem till intaget och de lägger patienten i bälte.

Men för den som är ny patient på psyket rekommenderar jag gör som personalen säger samt gör dig nyttig som inlagd det kan i gengäld ge kaffe, du får gå och handla i affären som då fanns inom området om så krävdes med personal.

Samlingsplatsen på den tiden var rökrummet där satt man och pratade drack kaffe och rökte inte i köket som det står om på viska. där var platsen dit alla gick som var rökare eller bara för att prata med de andra.

Jag vill inte gärna säga att jag kan ha barn på byggda och då skulle det i så fall vara en dotter som i sin tur varit 18år och som i sin tur fått en pojke. Hon tog aldrig mig som far till barnet men jag undrar? inte för att jag ville vara förälder så tidigt i livet, men för att jag aldrig varit involverad men om så vore skulle det vara kul att få veta, nu för tiden med DNA är det ju inte svårt att hitta mig genom ett blodprov men det var för tidigt för att spara på blodet de numera tar på varje nyfödd.

Det ligger i släkten sjukdomen, farmorsmor avled på Lunds mentalsjukhus 1908 och är begravd där

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152886 av Admin1

Oroadsjäl skrev: Så med den logiken är det stor sannolikhet att jag kommer utveckla psykos?

Ungefär 30 %. Prodromala symptom är inget säkert tecken.