Morfar Schizofren, tillhörande frågor.

Mer
4 år 11 månader sedan #1152730 av Nissegossen
Rakt upp och ned för herr Google Det du frågar efter har antagligen fler frågat och som man frågar får man svar din fråga rakt av
www.google.se/search?source=hp&ei=UcPaXP...6..35i39.GF8jE5YhoCc

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1152731 av Oroadsjäl
Yes, googlade men begrep det fortsatt inte. Att få en psykos av marijuana är symtom av en prodromalfas? Betyder detta att jag mest troligt kommer utveckla schizofreni och bör jag söka vård? Det kluriga med det hela är att jag har upplevt försämrat minne, koncentrationssvårigheter samt en mindre depression senaste året. (Även det tecken på prodromalfas(?)) De kan till viss del förklaras av logiska skäl. Tar studenten nu om en månad, så likt många andra som tar studenten så har jag haft koncentrationssvårigheter nu sista året. Min depression kom rätt logiskt också med extremt mycket skit runtomkring. Minnet kan ha att göra med mycket i skolan, dåliga sovrutiner osv. Med det sagt så är jag en fullt fungerande människa.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152733 av Geta
Prodromalfas kallas det vid alla psykoser, innan psykosen brutit ut helt.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152735 av Oroadsjäl
Så med den logiken är det stor sannolikhet att jag kommer utveckla psykos?
Mer
4 år 11 månader sedan #1152736 av Geta
Nej, det är inte alltid så.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1152737 av Nissegossen
avvakta och se, är du orolig finns på viska.se tester för att se om du återinsjuknat i sjukdomen

Du detta är söksidan
www.google.se/search?source=hp&ei=NszaXL...60j33i21._qmJ24o7dfo

Jag är medveten om att du inte har någon diagnos men du ställer mig i den frågan

Denna torde vara en patient som nu är frisk (Tryskie?) hon har funnit exakt som jag att sk. fjäska för personalen för det ger fördelar, att alltid ta emot injektioner ställa sig i köket och diska tömma och sätta nya påsar i hinkarna som var papperskorgar kort sagt gör dig nyttig då kan personal öppna till köket om man vaknade tidigt och ville ha kaffe.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad?start=48

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.