Hur gjorde ni?

  • sollan
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 7 månader sedan #3969 av sollan
Svar från sollan i ämnet Hur gjorde ni?
[si
Hej! jag vill säga dig att ju mer du behåller det här för dig själv desstomera förhöjer du din parnoid. Den känner du men att få hjälp att tala om det här till en läkare minskar symtomen.

Jag själv har haft en liknande episod när jag var yngre, o jag var ju medveten om hur sjukt jag betedde mig, och det tror jag gjorde mig någolunda frisk. o det tycker jag är viktigt när jag har läst ditt brev att du ska ta itu med det här medans du har en sjukdoms insikt sen om det blir värre kanske du inte blir mittaglig för att vilja hjälpa dig själv, hoppas att du förstår.

Jag har endast fått ett fåtal återfall men jag kämpar att tala öppet med vissa vänner o det gör mig mindre paranoid att inte tänka på vad jag säger o gör. Genom att jag är öppen så har jag fått en del att öppna sig med sina ångest o noja till mig. På det sättet kan jag se att jag har inte egentligen så stora problem. När jag har mina deprissioner så vet mina vänner om det o låter mig inte att sitta ensam,'

Min vän jag erbjuder dig med fullt förtoende som mailvän att ha ngn att prata med om du behöver. M:V:H: sollan