Utredning!

  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1325421 av Hope
Svar från Hope i ämnet Utredning!

Drummer skrev: Det ända som min skötare upplevt är att jag kan ha Perfektionistik Personlighetsstörning 


Dom flesta människor är mer eller mindre perfektionister. Det är få som når upp en nivå över det.
Mer
3 år 1 månad sedan #1325426 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Utredning!
Den diagnosen handlar om att man bara acceperar sig själv när man är perfekt. I grunden bottnar det i självförakt om man inte levererar och är duglig! Tror detta kommer från min uppfostran då inget fick bli fel för blev det fel så fick man blickar på sig typ att "Skärp till dig nu". 
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1325440 av Hope
Svar från Hope i ämnet Utredning!
Nej det beror på skammen man bär på.
Mer
3 år 1 månad sedan #1325444 av krokus
Svar från krokus i ämnet Utredning!
Vad bra att det börjar hända grejer nu, Drummer! :)
Mer
3 år 1 månad sedan #1325517 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Utredning!

Drummer skrev: Vilken medicin är bäst mot ångest Admin? Clozapine eller Solian? 
 

Båda ger effekt på ångest, men Clozapine är nog bäst.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1325545 av IM
Svar från IM i ämnet Utredning!
Det som fick dig att sluta med den innan Drummer var väl för att du ökade för mycket i vikt, då kan jag tycka att med den erfarenheten och med tanke på att du har ett pedidantiskt tänk utifrån dig själv och ditt yttre, och ingen mår bra av att öka i vikt. Med det i bakfickan ska man då inte kunna komma fram till ett bättre alternativ. Det är inte roligt att öka 10 -15 kg i vikt, kanske hjälper ångesten men kraven du har på dig själv att visa fram ditt bästa jag, rubbar det inte din prestation att vissa ett snyggt yttre, du mår bäst trots allt när du är nöjd med dig själv. Tänker att det kanske sänker dig i humöret även om ångesten lindras blir du inte nöjd med resultatet i slutändan.