Vem kan fixa Nordkorea-krisen bäst?

Mer
4 år 7 månader sedan #1186622 av Nissegossen
Räkna du med att de bygger raketer hej villt med nya kärnvapen, går det inte fort nog så bygger de fler centrifuger

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1186675 av Vierja
Sist jag läste om Nordkoreas kärnvapen arsenal så hade dem utannonserat att deras nya raketer kan nå usa.
Vet inte hur sant det är, å andra sidan så är Nordkorea omringad av amerikanska o allierades missil silos.
Så om det blir kärnvapen krig, kommer Nordkorea inte ha något alls o förlora o ödelägga allt de kan som respons.
Mer
4 år 7 månader sedan #1186684 av Kn@sen
Finns egentligen många olika vapensystem för att få robotar av olika slag att gå "sönder".
En variant är metall projektiler som löper i samma bana tätt efter varandra likt en kedja. Räcker i princip att en enda projektiler träffar. Finns nog också EMP varianter som kan användas, men det skulle nog ingen avslöja, det är som att ha tre ess när man spelar poker.
Mer
4 år 7 månader sedan #1186688 av Vierja
Är inte så enkelt, kan läsa här om du har lust.
www.quora.com/How-can-you-stop-a-nuclear-missile

Då handlar det om främst ICBM missilerna.
Men det kan stämma att det finns mycket hemligstämplat för just en sådan situation.
Mer
4 år 7 månader sedan #1186690 av Richard
Jag tror inte Nordkorea kan atombomba en amerikansk stad, kolla på "misstaget" som utspelades på Hawaii för några år sen. Alla fick ett SMS, typ;
INCOMING MISSILE, THIS IS NOT A DRILL!
en.wikipedia.org/wiki/2018_Hawaii_false_missile_alert

Nordkoreas raketer havererar ju alltid i japanska havet... O USA har nog ett ganska bra radarsystem som skjuter ner inkommande objekt snabbt, även på Hawaii. Kolla in USA's o Rysslands atomubåtar med SLBM-missiler:
en.wikipedia.org/wiki/Submarine-launched_ballistic_missile

Ok, det finns tecken på att Nordkorea också försöker sätta sina kärnvapen i ubåtar, med det festliga namnet Pukkuksong-1 . Skulle ett försök på att angripa USA, skulle det nog regna 8 st W88 475 kT över Pyongyang, från en Trident II ...
Mer
4 år 7 månader sedan #1186691 av Richard
För er "MÖP'are", kan jag tipsa om att samtliga, icke sekretessbelagda böcker som används inom Försvarsmakten finns här:
drive.google.com/drive/folders/1NKGkCNnj...8uV66qtvHqN0dvJxlFEs