PIVA

Mer
14 år 9 månader sedan #225584 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet PIVA
Du kanske skulle pröva att ligga på en sådan där spikmatta i plast, när du känner lust att skära dig. Ett ofarligt alternativ i alla fall.
Mer
14 år 9 månader sedan #225660 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet PIVA
Jag tror inte att det hjälper. Jag har provat att hålla isbitar i händerna och det gör ONT men botar inte mina skärimpulser tyvärr. Jag har även provat att dra och släppa ett gummiband mot armen men det hjälper inte heller.

Kan berättta att jag skurit mig idag också. 12 stygn blev det denna gången + att ett av de gamla såren var infekterat så nu har jag fått penicillin också. Just nu väntar jag på att jourläkaren på PIVA ska ringa upp mig. Får se om jag blir inlagd igen.... /A
Mer
14 år 9 månader sedan #225662 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet PIVA

Isa-Alise skrev: Pröva med mindfullnessmeditationer... och gärna med en bättre medicinering... Leponex kanske kan hjälpa dig om du har tur....


Har du fått mitt PM? Jag har provat dina skivor och de hjälper för stunden, men så fort skivan är slut kommer mina självskadetankar tillbaka. /A
Mer
14 år 9 månader sedan #225665 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet PIVA
Jo, jag har fått ditt PM! Tack för det! :D

Synd att det inte hjälper längre stunder... tanken är att öva meditationerna varje dag tills man kan vara i ett meditativt tillstånd så fort ångesten kommer... diska meditativt, laga mat meditativt, leva meditativt... men det kräver träning...
Mer
14 år 9 månader sedan #225905 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet PIVA
Aspergergirl,

Hur länge har du haft problem med självskada? Låter jobbigt i alla fall. I England finns det riktlinjer vad man kan göra:
www.nice.org.uk/nicemedia/pdf/CG ... deline.pdf
Mer
14 år 9 månader sedan #225916 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet PIVA
Jag skulle gissa att jag haft självskadeproblematik i ca 3 år, alltså inte så länge. Tyvärr är jag jättedålig på engelska så jag förstår inte texten på länken du skickade.

Väntar just nu på att en läkare från PIVA ska ringa upp mig. /A