knark på psyket

Mer
14 år 1 månad sedan #283874 av nattbarn
Svar från nattbarn i ämnet knark på psyket
Jag har bara blivit visiterad av polisen när de tog in mig en gång, var berusad, psykotisk och försökte stjäla något jag inte minns vad längre (fast det står säkert på böterna jag fick). Annars går de ibland genom sakerna man har med sig, ibland inte, beror på om de har tid eller inte, eller om det hänt något, då blir de också mera allerta. Oftast har jag dock med mig något vasst, till och med under tiden jag inte skar mig (ett halvår ungefär), gammal vana bara, går alltid omkring med något vasst även om jag inte skulle ha chans att skära mig dit jag är på väg, ett jävligt beroende är vad självskadande är.

Knark har jag inte sett på avdelningen, dock tog de min vodka när jag kom in med polisen, och jag har inte fått tillbaka den, säkert för att de anser att jag inte ska dricka, men OM jag nu skulle vilja dricka så är det lätt att bara gå till Alko, så whatever, däremot har jag inte druckit vodka i stora mängder sen polisen tog mig, när jag nyktrade i insåg jag hur idiotiskt jag uppfört mig.
Mer
14 år 1 månad sedan #283955 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet knark på psyket
sunshine,

Hur länge fick du vård där?
  • sunshine
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #284038 av sunshine
Svar från sunshine i ämnet knark på psyket
På rättspsyk var jag inlagd i 7 månader utan särskild utskrivnings prövning. Först var jag häktad en månad och sen på RPA för undersökning. Jag överklagade min dom i tingsrätten. Under tiden var jag häktad på rättspsyk. Sen förlorade jag målet i hovrätten och fick fortsatt vård på rättspsyket. Det blev mycket enklare då, för då fick jag ut med personal på promenader varje dag. Det var ganska tungt att inte få vara ute på ett halvår sammanlagt innan dess. Speciellt som jag har varit träningsnarkoman. Tiden före jag kom till rättspsyk hade jag hunnit vara sjuk i två år. Varit inlagd på psyk i två omgångar. Först en vecka sedan 4 veckor. Men vården har i båda fallen släppt ut mig lika sjuk och det har bara eskalerat. Tills jag då till slut blev omhändertagen och fick en kanon bra doktor som har hjälpt mig att tillfriskna. Är oerhört tacksam för det. Men funderar än idag varför jag släpptes ut från psyk tidigare så himla förvirrad som jag var. Med tanke på att läkarna hade kännedom från polisen om alla upptåg jag haft. Under ett halvår kontrollerades aldrig att jag tagit min medicin tex med blodprov. För som du vet tar inte patient med vanföreställningssyndrom sin medicin. Saknade totalt sjukdomsinsikt. Kan känna igen mig i många berättelser här ifrån. Jag var säker på att vara avlyssnad och filmad hela tiden. Utförde en massa vansinniga saker efter att fått kodade meddelande från radio RIX som uppmanade mig till saker. TV4 pratade direkt till mig mm. Jag var helt övertygad om att en man jag känner gjorde världsrekord i att ligga med olika kvinnor. Och jag skulle komma på dem och ofreda dem för då fick jag poäng. De här poängen skulle sedan omvandlas till pengar. Jag trodde jag var uppe i 100 miljoner och jag skulle bli rik.. Hehe bara lite exempel. Så jag började ofreda en massa människor med att anklaga dem för att ha blivit ursäkta ordet "rövknullade". Det rör sig om c:a 200-300 människor. Dock blev jag anmäld av c:a 10 och hade 8 målsägande i rätten. Lite om mig... Är idag helt fri från psykoser.. men säker är jag inte att det inte ska hända igen... tänker på det dagligen och hoppas att jag håller mig frisk.
Mer
14 år 1 månad sedan #284240 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet knark på psyket
sunshine,

Låter jobbigt, men vanföreställningssyndrom brukar oftast inte ge några funktionsförluster, så man brukar fungera bra om man inte har en psykos förstås. Om du är rädd att du skall avbryta medicineringen, så finns ju depåinjektioner, som Risperdal eller Trilafon. Att äta omega-3 kan kanske skydda mot psykoser också. Motion är säkert också bra. KBT kan också vara nyttigt för att kunna motverka vanföreställningar.