onormalt bra sifferminne?

  • nudiebranch
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 veckor sedan #118562 av nudiebranch
onormalt bra sifferminne? skapades av nudiebranch
Inför mitt psykologtest så testade jag o en polare våra sifferminnen. Jag klarade 7 medans min polare klarade 50 siffror! (vi började med 5 sen la vi till 2 efter varje avklarad omgång).

Tycker att 50 är låter sjukt mkt!! Hur många klarar ni?=)
  • partyjunkie.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 veckor sedan #118595 av partyjunkie.
Svar från partyjunkie. i ämnet onormalt bra sifferminne?
jag har gjort sådana där tester jag med. alla möjliga konstiga tester har jag fått gjort när jag gjort dom 2 psykolog utredningarna jag fått gjort. & jag har executiva brister står det.
Mer
16 år 4 veckor sedan #118598 av Lynn
Svar från Lynn i ämnet onormalt bra sifferminne?
Jag klarar av att minnas siffror mellan 70 och 80, på en minut. Har fått mitt sifferminne testat av en psykolog (WISC) och han hade aldrig varit med om liknande. Men jag var 14 när jag gjorde det testet. Om mitt sifferminne är lika skyhögt idag vet jag inte. Var ett par år sedan jag själv testade hur mångade jag klarade av att minnas. Är för tillfället en norrman som har världens bästa sifferminne enligt Guiness rekordbok. Han klaraade av att minnas 72 siffror på en minut. Har haft i tankarna att jag skulle ge mig på ett försök att slå det rekordet. :)
Mer
16 år 4 veckor sedan #118601 av Lynn
Svar från Lynn i ämnet onormalt bra sifferminne?
Kan även kopiera hela kapitel i tankarna. Är väl ett bevis på att någonting inte står rätt till i min hjärna.
  • Khai
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 veckor sedan #118610 av Khai
Svar från Khai i ämnet onormalt bra sifferminne?
3,14195264...var det helt fel??? :lol: utan att ha googlat!

ville lära mig så många siffror som möjligt på gymnasiet :rolleyes: :lol:

annars har jag kanske Långtids-fotografiskt minne (?!)...jag sa till min bror igår, att jag kommer ihåg interiören på flykting-förläggningen, som vi fick bo på, när vi kom till Sverige 1979!!!


och har aldrig varit tillbaka dit (Åhus) för att hälsa på, sedan dess!!! :rolleyes:
Mer
16 år 4 veckor sedan #118627 av aspie
Svar från aspie i ämnet onormalt bra sifferminne?
Sådant där sifferminne kallas savantförmåga. Det förekommer ofta hos autister, tyvärr har jag blivit utan denna gåva.