Göra saker man inte minns.

Mer
15 år 9 månader sedan #139802 av aspie
Svar från aspie i ämnet Göra saker man inte minns.

Saari skrev: I veckan fick jag post från min vårdcentral, en räkning på 150kr för "uteblivet besök utan orsak".

Något lite motsvarande hände en gång också åt mig. Det kom en räkning där stod att jag hade inte betalat en läkarbesök för några månader sedan. Jag tyckte nog att jag hade betalat men jag hade inte tid att börja söka kvittot och gå att reda ut saken, utan jag valde att betala. Ifall kvittot dyker upp någonstans, får jag pengarna tillbaka.
Mer
15 år 9 månader sedan #139889 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Göra saker man inte minns.
Jag har för mig att vissa bensodiazepiner kan ge minnesluckor ibland och särskilt om man överdoserat. Har dina minnesstörningar, Saari uppstått omedelbart efter det att du överdoserat sömnmedel? Du brukar ju göra detta ibland.
Mer
15 år 9 månader sedan #140674 av Saari
Svar från Saari i ämnet Göra saker man inte minns.
Jag tänkte att det kunde bero på något sådant, kanske att jag vaknat utan att egentligen inte vaknat och ringt och bokat tid, men det skedde ingen överdos kring den 21:a. Det var däremot någon gång då som jag började må riktigt dåligt igen.

Jag har inte tänkt på det där så mycket på ett tag, jag har antagit att det inte varit en särskild stor sak. Men ikväll ringde en kille upp mig som lät som att han var runt 30 år och jag svarade lite trevande på hans frågor om hur jag haft det osv och när han skötte snacket funderade jag febrilt vem i hela friden det kunde vara. Han nämnde att det var tre veckor sedan vi sågs. Vi la på och jag ringde upp min kusin eftersom jag trodde att det var en kompis till henne, men det var det inte. Sedan kollade jag vad det var för datum för tre veckor sedan och det var i alla fall samma vecka som jag ringt VC och uteblivit från detta möte.

Han bodde i Umeå och jag kollade upp det på hitta.se. Han berättade också att han börjat jobba som telefonförsäljare, och han pratade bred dialekt men jag kan för mitt liv inte komma på vem det var. Jag ringde hem till mamma och pappa men de hade ingen aning heller.

Jag är mörkrädd, jätterädd för mig själv. Jag kommer sova med ett jävla basebollträ bredvid sängen hädan efter. Får försöka sova med ett öga öppet.

Jag är så jävla rädd just nu!
Mer
15 år 9 månader sedan #140694 av Isa-Alise
Har du sömntabletter typ Imovane eller lugnande typ Iktorivil? jag har gjort saker som jag inte minns på dessa mediciner...

En gång ringde en kopis mig på kvällen och väckte mig sen jag hade tagit Imovane... hon ringde på morgonen och sa 2visst vad du var öppenhjärtlig igår kväll"... och jag hade inget minne alls av samtalet!

När jag hade Ikorivil gick jag ut och shoppade massor med kläder i fel storlekar som jag sen hittade i kassar hemma efter att jag hade slutat med medicinen... och mindes inte att jag hade köpt dem...

Så numera tar jag varken lugnande eller sömnmedel... tycker det är bättre att minnas vad jag gör...
  • legally
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #140702 av legally
Svar från legally i ämnet Göra saker man inte minns.
Visst, kan det vara medicin eller något annat. Men kom ihåg att många icke-schizofrena utan andra sjukdomar glömmer saker också, vissa mer och andra mindre. Tyvärr blir ju ofta minnet sämre med åren.
Mer
15 år 9 månader sedan #140708 av Saari
Svar från Saari i ämnet Göra saker man inte minns.
Jag äter Stilnoct vilket jag vet har gett mig minnesluckor, men det är när jag överdoserat som det blivit en mer långvarig effekt. Annars är ju halveringstiden ganska kort. Jag äter Xanor ibland som lugnande, men det är ganska sällan och inte i så höga doser att jag fått minnesluckor. Det är ju möjligt att jag tagit för mycket av dessa mediciner då, men jag tvivlar eftersom jag vet att jag inte varit på sjukhus för det. Fast jag skulle ju kunnat göra det ändå. Jag vet varken ut eller in.

Det där lät jävligt läskigt, vad tråkigt att det blev så för dig Isa-Alise. Jag tror att många gånger när jag inte minns saker så beror det på medicinen, oftast när det är något från gårdagskvällen som jag inte minns.