jag är död

  • oswald
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19037 av oswald
jag är död skapades av oswald
Känner mig helt utraderad, har ingenting av min personlighet kvar, det som var jag finns inte längre, mitt jag är förintat. kan inte känna några normala känslor alls, har inte lust till någonting, har inte ork till någonting, kan inte koncentrera mig på någonting, min kropp tillhör inte mig känns det som, jag kan inte känna dess gränser, jag vet inte var jag har mina kroppsdelar. jag ligger hela dagarna och bara glor i taket av av någon slags skräck, äter bara om någon anhörig kommer in med mat och tvingar mig, allt känns totalt overkligt orkar knappt gå till toaletten, att skriva detta inlägg är det mest konstruktiva jag gjort på dagar. Nyss blivit utskriven från långvarig slutenvård... mått skit i åratal, men att känna mig helt känslomässigt död är nytt för mig. vet inte vad jag ska göra, ingen mening för kroppen att leva när allt som varit min personlighet är försvunnen... kämpat något fruktansvärt i 10 år för att återhämta mig från psykossjukdom och detta är slutresultatet känns det som nu.... inga känslor, inget liv, inte nåt positivt i hela tillvaron. mediciner äter jag inte, antidepp gör mig psykotisk och neuroleptika har ingen effekt, det enda jag tar är benso men bara för att jag är beroende och inte kan sluta. vad fan ska man göra, hur får man igång känslolivet igen utan att bli psykotisk....
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19042 av vnv
Svar från vnv i ämnet jag är död
Love sees no colour
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19043 av vnv
Svar från vnv i ämnet jag är död
Eller kanske snarare "All you need is love"
En psykos kan vara oerhört otäck. Glad för din skull nu att du inte är kvar inom slutenvården...
Det är alltid en befrielse att komma hem/ut efter det. Har själv varit inlagd 7 ggr mellan 2003-2005...

/Vnv
*Mer levande än död*
  • Erase
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19044 av Erase
Svar från Erase i ämnet inlägning på psykvård
Jag har haft två psykoser - först 1997-1998 då hade jag fruktansvärdt stark ångest i ca ett år då jag bodde på psykkliniken. Sedan var jag en sväng på psykkliniken 2001. Och nu är jag jätte rädd för att hamna i en ny psykos och är väldigt uppmärksamad när jag hör röster, jag tar t.e.x alltid med mig några 5 mg stesolid + fem dl vatten vart jag än går.
Det här med att alltid ha med sig stesolid/psykofarmaka kan ju var en bra försíktighets metod - som jag kan rekommendera
Men nu vill jag komma tillbaka till psykkliniken för att så att säga få tillbaka lite av vad jag har gett till kliniken.
det ska bli kul att komma tillbaka till psykkliniken, så att jag kan få "krasch ut" lite och få känna på lite av den sköna känslan att vara på kliniken , ska ev få ny medicin oxå och byta ut leponexen mot någon mer modern medicin. Att bara få må bra i ca några dagar skulle vara väldigt skönt, att bara sitta i korridoren på kliniken och bara diskutera med någon vårdare i fler timmar skulle vara väldigt skönt.
Mer
18 år 9 månader sedan #19047 av leva
Svar från leva i ämnet jag är död
någon sa"livet är vägen - döden är målet"
Mer
18 år 9 månader sedan #19050 av leva
Svar från leva i ämnet jag är död
Ja, så är det nog. Kan undras om jag lever? Jo, jag lever. Många tankar har det blivit idag. Jag har inte bara tänkt - jag har handlat också.