Demens.

Mer
18 år 3 månader sedan #31167 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Demens.
Ha en trevlig kväll Geta!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #31176 av Geta
Svar från Geta i ämnet Demens.
Tack Nissegossen!
Ha en trevlig kväll själv.
Mer
18 år 3 månader sedan #31253 av flisan
Svar från flisan i ämnet Demens.
Jag är rädd för att jag alltid haft dåligt minne. Jag har tex alltid haft extremt svårt att orientera mig på olika platser. Kanske kan detta ha med minnet att göra.

Och jag minns väldigt lite från min barndom. Jag minns inte vad jag läste för böcker och vad jag såg på tv och sådant som andra verkar minnas.

Som sagt minns jag väldigt lite av vad jag lärt mig i skolan och jag har inte alls hängt med i nyheterna de senaste åren.

Jag är allvarligt oroad över detta.
För mig känns det som att mitt minne har blivit sämre och sämre genom åren. Jag har som sagt varit mycket deprimerad och kanske kan detta ha bidragit till att försämra mitt minne.
Jag måste skriva in påminnelser på telefonen för sllt jag ska göra, annars glömmer jag bort det.
Jag hoppas att det kan bli bättre.
Mer
18 år 3 månader sedan #31491 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Demens.
Jag har läst att det går att förbättra sitt minne genom träning. Jag brukar därför spela ett spel, som heter Memory där man skall plocka fram två identiska kort. Det går att spela på nätet, men det finns också Memory spel man kan köra på sin dator.
www.funbrain.com/match/index.html
Mer
18 år 3 månader sedan #31643 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Demens.
Jag har svårt att tro att fetma skulle förstöra minnet. Det måste vara något annat som spelar in. Likt flisan minns jag väldigt lite från min barndom och även tonår (det är inte så fruktansvärt länge sedan). Exempelvis stöter jag ibland ihop med min äldsta vän och han drar gamla anekdoter. Jag bara nickar o håller med o han kollar på mig som vore jag en "body snatcher" (Världsrymden anfaller). Då undrar man om man antingen är senil eller en bedragare som dragit på sig någon annans hud.