Intelligens vs Schizofreni.... (artikeln)

Mer
8 år 1 månad sedan #815797 av Admin1
Om man är intelligentare än sina syskon och föräldrar så minskar risken för schizofreni 50 %. Har man lägre intelligens än familjen så kan risken för schizofreni öka 3 gånger. Inga stora effekter egentligen.
Mer
8 år 1 månad sedan #815802 av Geta
Kan inte avgöra hur intelligent min familj har varit. Är förvånad över att min syster
klarar så mycket.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 1 månad sedan #815816 av lonely
Svar från lonely i ämnet Intelligens vs Schizofreni.... (artikeln)
Geta man ska ha balans, man inte va höglogisk utan känslor, och man heller inte vara bara känslor utan logik! Då är nånting konstigt! För när en har balans har man både tankar & känslor det är det som gör oss hela som människor!

Tex adolf hitler var höglogisk men kände ingen empati!
Tex mahatma Gandhi var för känslosam så han inte såg att mördaren som stod framför honom skulle skjuta honon, han gick på rosa moln med all respekt att han var det största människan som har funnits i fredens namn. En logisk tanke skulle inte ha försatt honom där, utan fattat misstankar för det var ju så genomskinligt hela mordet på honom, men jag kan ha fel. Så med andra ord tog han onödiga risker!
Mer
8 år 1 månad sedan #815819 av Geta
Vad jag har läst, så var Hitler autistisk.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 1 månad sedan #815822 av lonely
Svar från lonely i ämnet Intelligens vs Schizofreni.... (artikeln)
Det kan stämma sedan finns det erkända forskare inom socopati och psykopati som säger att han var en farlig och mycket intelligent psykopat/sociopat.... Likadant har dem sagt on George W Bush
Mer
8 år 1 månad sedan #815828 av Geta
Hitler kan liknas vid en sjuk fisk i ett fiskstim, som tar ledningen och som alla följer.