Tanketrängsel? Ambivalens!

Mer
7 år 11 månader sedan #826441 av Nissegossen
He, he att vara glömsk är ett signum för sjukdomen...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #826442 av Nissegossen
Det att man byter samtalsmening mitt i samtalet är också ett av alla dessa symptom på sjukdomen.

Fast då måste man kunna "knyta ihop säcken" och kunna återgå till det samtalet handlade om.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #826443 av sodergardfia

Nissegossen skrev: Ja, det du beskrev är typiska symptom när har schizofreni, kanske annan psykisk ohälsa dessutom.

jag har t.ex inte förmågan kvar på att läsa en bok, samt att man kan påbörja en mening, men inte avsluta den för att man kommer inte ihåg den början man själv hade när man påbörjade meningen.

Samt att man har valmöjligheter och man får fundera på vad av allt detta skall jag välja? Är det när man går och handlar i butiken och vilken mat man vill ha och just vilken förpackning är menat för mig?

Allt det är vad man kan kalla typiska symptom för schizofreni.


Jag har i regel svårt att koncentrera mig på en bok i mer än en kvart. Dessutom, så fort jag öppnar en bok börjar jag tänka på bok efter bok jag kan läsa istället. Myyycket irriterande.
Mer
7 år 11 månader sedan #826445 av sodergardfia

Nissegossen skrev: Det att man byter samtalsmening mitt i samtalet är också ett av alla dessa symptom på sjukdomen.

Fast då måste man kunna "knyta ihop säcken" och kunna återgå till det samtalet handlade om.


De gånger jag glömmer helt brukar jag fråga vad vi pratade om. Men oftast kommer jag på det efter en stunds febrilt funderande.
Mer
7 år 11 månader sedan #826446 av Nissegossen
Suck, i det läget kommer jag inte längre i en mening, innan jag själv målar upp inom mig en bok jag vill skriva angående första meningen i boken.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #826447 av sodergardfia

Geta skrev: Måste vara snabb annars glömmer jag.


Hihi fyndig bild!