Att ta tag i saker

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 9 månader sedan #845180 av Fantasio
Varför är det så fasligt svårt att få saker och ting gjorda? När jag hade boendestöd idag ville jag bara bli av med personen, så inte ens den stöttningen funkar för mig.

Jag kan minsann slöa vid datorn i timtal, men att hålla efter bostaden är det sämre med. Jag behöver hjälp och behöver kunna ta emot den när den bjuds.

Är jag ett hopplöst fall? Är det någon mer som har igångsättningssvårigheter?
Mer
7 år 9 månader sedan #845181 av mopa
Svar från mopa i ämnet Att ta tag i saker
Jag har svårt att få saker gjorda, då får jag prata allvar med mig själv, o bara tvinga mig själv. sen när det är över känns det bra.
Mer
7 år 9 månader sedan #845190 av Zoro
Svar från Zoro i ämnet Att ta tag i saker
Jupp. Jag känner mig hopplös ibland. Jag hade ADHD-medicin som hjälpte lite med det, men jag fick sluta med dem pga rösterna.
  • Besökare
  • Besökare
7 år 9 månader sedan #845198 av
Svar från i ämnet Att ta tag i saker
Jag vandrar omkring i en psykisk tjockolja, bara att diska kaffekoppen är jobbigt som fan.
Mer
7 år 9 månader sedan #845337 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att ta tag i saker
Troligen kognitiva problem och igångsättningssvårigheter. Kallas för exekutiva problem. Det som kanske kan hjälpa är minnesträning, som gör att tänkandet förbättras. Det finns en app som heter Peak, som man kan ge sig själv hjärnträning.

[url:1lgzypud]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/2239-daligt-minne-och-koncentrationsfoermaga[/url:1lgzypud]