Rymma

Mer
6 år 5 dagar sedan #1054523 av Lupitia
Rymma skapades av Lupitia
Vad blir konsekvenserna ifall man rymmer från en psykavdelning? Kommer de ringa polisen? Eller skriver de ut en?
Inte för jag tänker rymma, för får inte gå ut men kom och tänka på det. Vågar inte fråga någon här för då lär de tro att jag tänker försöka rymma.
Mer
6 år 5 dagar sedan #1054532 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Rymma
Du blir inte utskriven, så mycket är klart. Troligen ringer de polisen och efterlyser dig.

Om du vantrivs, så försök ha tålamod med vården. Det är det snabbaste sättet att komma ut därifrån. Det kostar mycket att vara inlagd, så de behåller dig inte längre än absolut nödvändigt.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 5 dagar sedan #1054535 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Rymma
Bidde inga konsekvenser i mitt fall. Avdelningen låg på markplan, det var en enkel match att ta sig ut. Jag blev efterlyst fick jag höra. Jag fick lite extra mediciner när jag kom tillbaka, det var allt. Men jag råder ingen att rymma, det tjänar inget till. Man kan ju inte åka hem, det är ju första platsen snuten letar på. Bättre att hålla sig lugn och fin om man kan.
Mer
6 år 5 dagar sedan #1054549 av memphis
Svar från memphis i ämnet Rymma
det bästa sättet att komma ut snabbt är att säga att man mår MYCKET bättre, men då måste det ju också verka så på ens beteende. vara lugn, sitta och pyssla lite, se ut som man inte har panik på något sätt av att vara där. Samt säga att man mår MYCKET BÄTTRE.
Mer
6 år 5 dagar sedan #1054550 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rymma
Jag tror att de flesta blir utskrivna för tidigt.
Mer
6 år 5 dagar sedan - 6 år 5 dagar sedan #1054577 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Rymma
I värsta fall om man rymmer så efterlyser dom en offentligt! Min överläkare åren 1990-1992 hotade mig att om jag rymmer så blir jag offentligt efterlyst. Komma med i tv, radio, tidningar och sånt för att man har rymt kan inte vara roligt.
Last edit: 6 år 5 dagar sedan by Utomjordingen.