Hur hanterar ni mental trötthet?

Mer
7 år 3 månader sedan #892605 av Hegel
Efter att jag har umgåtts med människor några timmar blir jag väldigt mentalt trött.
Ibland måste jag vila i flera dagar efteråt.
När jag väl är pigg blir jag social och ringer och träffar folk. Som att jag vill ta igen vad jag missat när jag inte orkar.

Någon som har tampats med detta och kommit på något sätt att inte bli så trött eller minska återhämtningstiden?

Gott nytt år förresten till alla här!
Mer
7 år 3 månader sedan #892607 av Geta
Blir också trött i flera dar sedan jag träffat folk. Har inte kommit på något
knep för att slippa det. Har ju inget jobb, så det gör inte så mycket om jag
blir trött.
Mer
7 år 3 månader sedan #892611 av Hegel
Oj, mental trötthet ska där stå!

Geta. Nej jobb är uteslutet för mig också.
Mer
7 år 3 månader sedan #892638 av Bitte
Jag har ett jobb nu som jag stormtrivs med. Det är ett självständigt jobb på Biltema. Jag tar inga raster pga att jag också inte mår så bra efter sådan kommunikation. Men flyktiga möten som med kunderna går bra. Sen jobbar jag bara 4 timmar dag 5 dagar i veckan.
Och dom andra anställda har accepterat mig som jag är så det är verkligen nice. :)
Mer
7 år 3 månader sedan #892826 av Admin1
Rekommenderar jogging eller gym 3-4 gånger i veckan eller mer. Kan nog förbättra sociala förmågan. Meditation och mindfullness kan också vara bra. Det finns gratis mindfulness appar. Avslappningsövningar efter stress orsakad kontakt med andra kan nog vara bra. Att man inte orkar med kontakt med folk har nog med kognitiva svårigheter att göra.
Mer
7 år 3 månader sedan #892864 av Hegel
Tack för tipsen Admin!
Det verkar som att lyssna musik man gillar också kan hjälpa till i återhämtningen.