Motion för bättre kognitiv funktion

  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #899978 av MaxMin
Svar från MaxMin i ämnet Motion för bättre kognitiv funktion
*Puffa upp*
Mer
7 år 3 månader sedan #900022 av Admin1
Jag tror att psykiatrins patienter kan vara svåra att komma i kontakt med. De gör säkert ingenting för att kontakta patienterna om motion. Kommunen tror jag är helt annorlunda och kan vara mycket intresserade.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 11 månader sedan #928880 av Jocke
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSR4UbzwCNGqR7r2o1dTG-7gCfc9RA2ooOiBGuxhWIrzaQMdEGU

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 11 månader sedan #936873 av Maxjohan1983
Bättre att köra badminton eller något då man verkligen får upp pulsen. Helst om man är tävlingsmänniska som jag är.

Jag gick i vatten gymnastik för 4-5 år sedan med mitt förra boende. Inser nu på efterhand att det var lite meningslöst. Man fick typ ta tag i räcket vid bassängkanten och sparka med fötterna och andra ännu mer meningslösa övningar. Kanske något för pensionärer. Men absolut inget att bygga bra kondition på.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
6 år 11 månader sedan #936887 av Geta
När jag gick vattengymnastik var det jättejobbiga rörelser. Vi fick inte hålla oss i räcket utan trampa vatten på djupt vatten.
Mer
6 år 11 månader sedan #936895 av Maxjohan1983
Är det säkert Geta? Det fick då aldrig vi göra. Jo vi fick trampa vatten så men då hade alla flythjälp. Tänkte inte så långt på den tiden.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln