Minne

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
17 år 11 månader sedan #39390 av Fantasio
Minne skapades av Fantasio
Jag ska snart göra ett test på psykosenheten där de ska kolla mitt närminne. Kan tänka mig att det är som ett sånt där memory-spel. Jag är lite rädd för att misslyckas och få noll rätt. Är det verkligen så att man får sämre minne om man har schizofreni, även om man äter medicin och inte uppvisar några tecken på psykos? Jag tycker det verkar konstigt.
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39391 av
Svar från i ämnet Minne
De flesta får problem med minnet på det ena eller andra sättet.
Mer
17 år 11 månader sedan #39393 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Minne
Jag har för mig att uppemot 80 % har kognitiva symptom t.ex. dåligt närminne vid schizofreni. Det är alltså ganska vanligt med liknande problem. Med kognitiva symptom är det oftast svårt att kunna arbeta. Jag har haft problem med närminnet t.ex. jag hade svårt att komma ihåg vad jag nyss hade läst. Jag tränade mycket på att läsa och skriva och mitt minne är nu normalt, så minnet kan förbättras och det behöver inte fortsätta att vara dåligt.
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39402 av
Svar från i ämnet Minne
det spelar väl ingen roll om du tappar lite minne. herre gud. det är ju ingenting. det är ju bara förflutna bilder. jag skulle säga att den bästa hjärnan (om mdet nmu ens är hjärnan som sitter på minnesbilderma...) är den som har en aktivtet som inte märks. follow the flow.

släpp skiten.
Mer
17 år 11 månader sedan #39423 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Minne
He, He, om man som jag tar en medicin som heter Akineton och överdoserar den, sätter den sig på närminnet, och då får man problem!

Man kan nämligen påbörja en mening men inte avsluta den, på grund av att man inte minns vad från början meningen var, vad man menade med meningen från början!
Snacka om dåligt närminne! (Alltså).

Det gäller att träna! Ex med Memory!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 11 månader sedan #39440 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Minne
Fantasio,

Jag tror inte att du har anledning att frukta testet för du borde själv märka om du har problem med minnet typ att komma ihåg vad du nyss läst eller vad någon har sagt till dig. Om man har extremt dåligt minne så märker det man nog det själv direkt.