Varför slutar hjärnan fungera trots man har slutat med

Mer
6 år 9 månader sedan #955548 av Geta
Tror ändå inte på det.
Mer
6 år 9 månader sedan #955628 av Admin1
Aerobisk motion kan nog minska negativa symptom och depression. Bland läkemedel har Reagila effekt mot negativa symptom och kommer snart kanske om 2 månader.
Mer
6 år 8 månader sedan #958138 av Undrande

Geta skrev: När du skriver här på Viska så måste du väl vara psykiskt sjuk.

Nja, det har ju nån annan sagt. Det jag hört om dina psykoser har ju mest varit skoj (säpo-samtalet var ju asroligt att lösa om, och så LOGISKT var det SJUKT?) (sorry om jag triggar hemska minnen med att nämna det)
Mer
6 år 8 månader sedan #958139 av Undrande

Geta skrev: Tror ändå inte på det.

Nej, det funkade inte på alla men de flesta blev bättre.
Mer
6 år 8 månader sedan #958159 av Admin1
Idag diskuteras ECT när Clozapine inte ger effekt vilket kanske drabbar drygt 5 %. Många får då effekt efter ECT.
Mer
6 år 8 månader sedan #958171 av Gardenia
Var också snabbtänkt och klartänkt innan jag började med min medicin, nu känner jag mig slö i hjärnan och brist på energi i den... Fundersam till om jag verkligen hade en psykos eller om det är överdrivet av läkarna. Kommer min hjärna någonsin bli lika klartänkt och bra igen när jag slutat med Abilify, nu har det gått 2 månader och jag känner mig lite bättre. Inte kan väl tre injektioner ge permanent skada..? Menar att hjärnan måste bli normalfungerande igen när läkemedlet går ur kroppen, just nu känns min arbetsförmåga nedsatt, till skillnad från hur jag smart jag var innan.