Bipolär sjukdom, psykos och IQ

Mer
6 år 9 månader sedan #954916 av Kasia_a
Hej!

Jag har bipolär typ 1 med psykotiska episoder. Jag har gjorde mensas provtest och fick resultatet 93, ett år senare 117 för att nu, ännu ett år senare få 100. Fick ett psykotiskt skov mellan andra och tredje gången jag gjorde testet. Är överlag rädd för att 5 psykoser bidragit till att det inte kommer fungera att komma tillbaka till universitetsutbildningen. Kan nån som vet förklara risken för att nedsättningen kommer visa sig vara bestående?
Mer
6 år 9 månader sedan #954925 av Kasia_a
I övrigt, vill någon som klarat en utbildning dela med sig? Jag behöver bli uppåt.
Mer
6 år 9 månader sedan #954926 av Nissegossen
Hej och välkommen till viska.se, kan tyvärr inte säga något om dina chanser till Universitetsstudier, men rent allmänt efter 5 recidiv, lägg Universitetsstudier på hyllan för lång tid framåt. Detta för att det kostar att låna och är numera svårt att få avskrivet. Gör dig själv en tjänst och ta upp i så fall långt framåt. Det lönar sig inte att studera på de sjukdomar som innebär psykoser. Gör dig själv en tjänst och lägg studier på hyllan tills vidare. Ev ta ett jobb som kassörska eller dylikt först för att först få arbetserfarenhet därefter studier.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #954928 av Recard2016
[youtube:12gnpn33]YwormpobYd8[/youtube:12gnpn33]
Mer
6 år 9 månader sedan #954931 av Amandara
Att skaffa sig högskoleutb vid psykossjukdom är nog dödfött. Iaf enligt mig.
Mer
6 år 9 månader sedan #954979 av Kasia_a
Nissegossen: Det var konstruktivt, vilket ju är upplyftande. Får tänka då.

Amandara: Menar du att en blir så pass försämrad, kognition, iq? Förklara gärna (pga att jag har ett skov hänger jag inte med), jag ska påbörja behandling med litium och hoppas bli symptomfri el. iaf näst intill.