Bipolär sjukdom, psykos och IQ

  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 9 månader sedan #955157 av lonely
Svar från lonely i ämnet Bipolär sjukdom, psykos och IQ
Latuda är en medicin både för bipilära och även för psykoser medicinen i är helt ny här hemma i sverige men funnis i usa flera år och många bipolära hyllar medicinen Latuda som det vore Gudar för den här medicinen har gett tillbaka deras liv!
Mer
6 år 9 månader sedan #955160 av IngeF
Latuda er effektiv mot positive symptomer. Dessverre kastet jeg opp ukontrollert flere gange om dagen av den. Måtte slutte.
Mer
6 år 9 månader sedan #955259 av Kasia_a
Admin: Det verkar hoppfullt, var kan jag hitta källor till detta med bipolär diagnos och arbete? Kollar in testsidorna med.
Tack till dig och IngeF för tester.
Mer
6 år 9 månader sedan #955262 av Kasia_a

lonely skrev: Latuda är en medicin både för bipilära och även för psykoser medicinen i är helt ny här hemma i sverige men funnis i usa flera år och många bipolära hyllar medicinen Latuda som det vore Gudar för den här medicinen har gett tillbaka deras liv!


Finns någonstans jag kan kolla?
Alla läkare jag talat med har sagt Lithium är det alternativ som borde fungera. Har verkligen bara negativa erfarenheter av den neuroleptika jag provat och provat de flesta sorter. Blev så frustrerad av att tom abilify gjorde att jag blev trög, fick svårt att koncentrera mig.
Mer
6 år 9 månader sedan #955266 av Amandara
Jag klarade utbildningen men hade inte en chans i arbetslivet tag kognitiva nedsättningar och brist på energi. Har schizoaffektiv syndrom.
Mer
6 år 9 månader sedan #955269 av IngeF

Amandara skrev: Att skaffa sig högskoleutb vid psykossjukdom är nog dödfött. Iaf enligt mig.

Det gikk veldig bra for min del. Alt det andre er umulig.