Försämrad intelligens

Mer
5 år 1 månad sedan #1136665 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Försämrad intelligens

Geta skrev: "En villkorslös kärlek" av Jonas Gardell hade jag väldigt nöje av. Läste också "Arv och miljö"- den norska boken om en familj nyss. Den är allvarligare.


Tack så mycket för tipset! Men, visst var den bra, arv och miljö?
Mer
5 år 1 månad sedan #1136666 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämrad intelligens
Först läste jag "Bränn alla mina brev" av Alex Schulman och sedan "Arv och miljö" av norska författaren Vigdis Hjorth och senast "En villkorslös kärlek" av Jonas Gardell. De är alla berättelser om familjer som inte har fungerat så bra. Intressanta på sitt sätt.
Mer
5 år 1 månad sedan #1136669 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Försämrad intelligens
Vad säga, min mor var dement de sista 13 åren när hon levde hon hamnade på ett äldreboende helt nytt, hon var första hyresgäst i rummet hon fick, jag gick dit med en blomsterkvast tog inte av jackan letade reda på en vas hällde vatten i den och sade nu var det klart. Hon sade tack för att du kom och menade nu kan du gå. Vad göra med sorg i hjärtat gick jag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1136670 av björk
Svar från björk i ämnet Försämrad intelligens
Det finns även de som har en
utstakad framtid. Men som
tär bort sej självt i bedövningen. Ungefär som "sick bubble gum." Att de förtäras av de självklara
när propertionerna blir kontrasterna tvetydigt självklara. Tex de skulle kunna kasta ett ägg in genom ingången öppen dörr. I ett hus.
Men att man håller där istället.
Då blir det själv vållat obrukligt. Och tuktar andra i ett sånt klimat. Jag undrar om det inte handlar om Josef i såna fall. Kanske är man rädd för mothugg och omöjlig gör detta
Mer
5 år 1 månad sedan #1136674 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Försämrad intelligens

Geta skrev: Först läste jag "Bränn alla mina brev" av Alex Schulman och sedan "Arv och miljö" av norska författaren Vigdis Hjorth och senast "En villkorslös kärlek" av Jonas Gardell. De är alla berättelser om familjer som inte har fungerat så bra. Intressanta på sitt sätt.


Tack så hemskt mycket! Jag blev så fängslad av den trasiga familjebilden i boken så jag tar mig gärna an fler!
Mer
5 år 1 månad sedan #1136683 av Miika
Svar från Miika i ämnet Försämrad intelligens

Nissegossen skrev: Vad säga, min mor var dement de sista 13 åren när hon levde hon hamnade på ett äldreboende helt nytt, hon var första hyresgäst i rummet hon fick, jag gick dit med en blomsterkvast tog inte av jackan letade reda på en vas hällde vatten i den och sade nu var det klart. Hon sade tack för att du kom och menade nu kan du gå. Vad göra med sorg i hjärtat gick jag.

Vad sorgligt <3