Försämrad intelligens

Mer
5 år 1 månad sedan #1136944 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Försämrad intelligens
När jag jobbade som Lagerchef innan jag blev sjuk hade jag ett rörligt intellekt och var snabbtänkt. Nu är jag trögtänkt och seg i tankeverksamheten istället!
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1136951 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Försämrad intelligens

Geta skrev: Tänker du medan du pratar eller går det automatiskt?


Det är som när jag skriver, orden finns där. Det är bara att skriva och hon sufflösen inom mig utgör det, som jag litar på, det är mitt eget tänkande jag hör som styr både vad jag skriver och talar.

Posten hade på 60-talet reklam, skriv som du talar det är exakt vad jag gör när jag skriver på den tiden när jag var hemifrån någonstans och det förväntades vykort hade jag stora problem att skriva det där vykortet det var nästan omöjligt att skriva ett jäkla vykort.

Men någonstans där tog jag fasta på Postens reklam, sedan har jag aldrig haft svårt att hitta orden och när jag första gången satt vid en ordbehandlare och sedan en dator med Internet var det jubel inom mig, för dator har alltid saknats tidigare i mitt liv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 1 månad sedan #1136955 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämrad intelligens
De som talar fort ska tänka medan de talar. De som talar långsamt tänker innan de talar.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1136960 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Försämrad intelligens
På 1983 när jag programmerade en dator en ABC 800 den var redan gammal då, med ettor och nollor det jag programmerade var en slumpvariator från PC för alla, den handledare jag hade fick för sig att jag skulle sitta på Pripps kontor och räkna löner, stället jag gick till var dåvarande AMI ( Arbetsmarknads institutet)och snabbt som ögat tog jag mig därifrån, för att sitta på ett Kontor var bland det värsta jag kunde tänka mig.

Sedan gick jag till en krog på en sidogata till Avenyn där satt en tjej hon sade jag sitter med en dator på jobbet och när jag skall skicka till någonstans på kontoret förlorar jag allt vad jag skrivit, jag som inte var van vid datorer och knappt suttit vid en, jag frågade har du diskettstation? Ja, kör in en diskett lägg det du skrivit på den ta ur datorn och skicka så har du kvar texten tills du vet var felet är.

Hon sade inte ens flaska, det gick inte att få ett ord av henne. På framsidan mot Avenyn var jag på den uteservering där. Jag träffade på en Holländare som sade jag är en av de första som arbetade med datorer, då var Engelskan fortfarande i mig så jag hade inga problem vad det gäller att tala eller förstå Engelska för man lär sig först att förstå Engelska och det är bästa sättet att lära sig genom att prata Engelska på, grammatik och skriva får komma efter. Jag menar det och jag vet att jag läst om det och det stämmer
Så den Holländaren visste vad han pratade om

Give me a beer and five minutes and yes I speak English fluently När man tänker på det språk man talar då blir det ett flytande det språket man talar då är det aldrig ett problem med att först tänka på det språk man talar i vanliga fall i detta att först tänka på Svenska då tar det tid, man tar bort det steget när man tänker på det språk man skall prata, det är enkelt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137005 av wasp
Svar från wasp i ämnet Försämrad intelligens
Så sant, att tänka på engelska innan man säger något. Är svårare än man tror det. Ens modersmål ligger djupt rotat!
Mer
5 år 1 månad sedan #1137031 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Försämrad intelligens
Jag själv har inga problem med det. En granne hade gäster från USA en av dem han berömde min Engelska inte ett fuck någonstans utan ren Engelska. Men det får stå för honom

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum