Jag vet inte vad som händer

Mer
6 år 5 månader sedan #991393 av Sjukihelahuvudet

Inwatto skrev: Säg åt din mamma att folk på Internet skriker åt dig att TA DIN ORDINERADE MEDICIN!!!


Jag vågar inte ta den ens om jag fick. Är rädd för att bli förgiftad.
Mer
6 år 5 månader sedan #991394 av Sjukihelahuvudet
Sitter och funderar. Fick 6 stesolid av min läkare i fredags och har inte gett dom till min mamma. Ska jag ta dom? Kanske gör mig lite lugnare? Hon sover.
Mer
6 år 5 månader sedan #991395 av Inwatto
Paranoia går sällan att ta bort med samtal eller, som i det här fallet, text. Man behöver våga ta medicinen, så försvinner paranoian och i det här fallet bevisas det att medicinen inte var förgiftad. Jag måste sova nu, men hoppas du känner dig lite lugnare av att det du upplever är typiskt för tidiga tecken på psykos.

Huruvida döden leder till ett nytt liv, är en existentiell fråga och såna kan man tänka lite på, men man ska vara medveten om att man inte alltid kan få svar. Man kan alltid tänka lite till på problemet en annan gång!

Ta inte mer än ordinerad dos Stesolid. Den gör dig lugn och skjuter lite på problemet att du grubblar mycket.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 5 månader sedan #991399 av Sjukihelahuvudet
Tack för svar. Hoppas du sover gott!

Är det normalt att bete/känna sig såhär?

Är lockad att ta piller nu.
Mer
6 år 5 månader sedan #991400 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag vet inte vad som händer
Nej, det är inte normalt att känna så här.
Mer
6 år 5 månader sedan #991412 av Sjukihelahuvudet
Hm. Nu har jag tagit stesolid. Vet inte varför jag kan ta det men inget annat. Kanske för att jag fick dom personligen av en sjuksköterska på min mottagning som jag träffade första gången för fyra år sedan och litar på. Min hund undrar varför jag inte kommer och lägger mig, han ligger i sängen och tittar. Jag sitter i soffan och stirrar in i väggen när jag inte läser något på Viska. Börjar känna mig rädd.