Minnesbrister och schizofreni

Mer
5 år 6 månader sedan #1095291 av Fantasio
Har jag skrivit i denna tråd? Jag minns inte. Mitt minne är konstigt. Jag kan komma ihåg helt oviktiga saker. Min barndom minns jag en del från, men inte så mycket.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095320 av Rrusheflower
Jag har mycket minnesluckor men det är svårt att beskriva när man väl har det.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1095365 av Admin1
Vid schizofreni har man större tillgång till sina minnen och man minns saker man inte försökt att minnas.

Klanggedin skrev: Vad händer i vardagslivet om man inte har normala exekutiva funktioner?
.

Förmodligen blir väldigt lite uträttat för man kommer inte igång att göra något.

Rrusheflower,

Prata med din läkare om minnesluckor. Bensodiazepiner kan ge det, men också dissociation.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095366 av Geta
Svar från Geta i ämnet Minnesbrister och schizofreni
Hemmet gror igen.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1095394 av wasp
Svar från wasp i ämnet Minnesbrister och schizofreni
1981 minns jag inte ett jota mellan 4/3 och 27/4. Anteckningar i mina böcker var den sista 4/3 och den 27/4 skrev jag provet, hade 21p av 24 och det ligger här än! Bottennotering i mitt psykiska mående då!
Last edit: 5 år 6 månader sedan by wasp.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095414 av Nissegossen
Vad händer i vardagslivet om man inte har normala exekutiva funktioner?

Som jag ser skiten mår dåligt av att se den, men bara sitter där jag sitter och får inte häcken ur stolen och åtgärdar inte. Ja,vad skall man säga det är inte lathet och jag mår dåligt av att jag inte gör något och det som nu har hänt innebär att jag kan förlora min bostad. Har försökt påtala det, men det har varit för döva öron

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum