Kognitiv testning

Mer
3 år 4 månader sedan #1304444 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kognitiv testning
MM Frisk och stark ska man va.. Jag har ingen erfarenhet av arbetslivet som sådant.. Däremot så är jag rädd att man måste va utbildad och lättlärd för nästan alla jobb.. Dom enkla jobben är borta.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1304446 av björk
Svar från björk i ämnet Kognitiv testning
JAg vart där med "hydev"... En kaffe glad Samuel snacka med mig.
Sen så åkte jag ruller hem och var hyffsat när en buss där vid AURA hallen,
Sån kullersten. Men de klarade sej. Hen var uppmanande. Förmanande.
Eskort -en.. MEd invit prospekt att underlätta men nej jag tog rollerna
Last edit: 3 år 4 månader sedan by björk.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304451 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Kognitiv testning
Nej precis, faktiskt även om man har andra diagnoser. Man hamnar i arbetsplatsens B-lag och blir misstänkliggjord för minsta lilla och det gör att symptomen återkommer/förvärras.

Själv har jag jobbat på en helt mansdominerad liten firma som säljassistent. Jag hade någon form av lönebidrag, kommer inte riktigt ihåg. Förutom att det var ett jobb jag inte passade för så blev jag medvetet trakasserad av en av killarna. Det var inte som jag inbillade mig utan det var väldigt konkreta saker. Och chefen antingen skrattade när jag kom in med förslag eller också var han sur (för det mesta).

Alla kände de till min sjukdom eftersom jag hade varit tvungen att säga detta. Det här var på 90-talet då AMI fanns som senare ersattes av AF Rehab. De mer eller mindre krävde att jag skulle berätta att jag var sjuk eftersom de då inte kunde kräva att jag kunde göra en hundraprocentig arbetsinsats.

Jag mådde sämre och sämre och var ibland borta veckovis för ynkliga förkylningar eller som en gång matförgiftning. Till slut orkade jag inte längre. Det hade då gått 8 månader. Sedan gick jag bara inte dit en dag och kom aldrig tillbaka.

Efteråt pratade jag med "coacherna" på AMI. De var sura och slängde ur sig att jag aldrig skulle klara mig på en ordinär arbetsplats eller ens få ett jobb.

Men det fick jag på ett ställe som inte hade en aning om min bakgrund. Där var jag i ett och ett halvt år innan jag blev sjuk både fysiskt och psykiskt. Jag var välkommen tillbaka, men orkade inte längre.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304452 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kognitiv testning
Man får inte ta minsta initiativ på en arbetsplats, där det är känt att man är psykiskt sjuk.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304463 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kognitiv testning
Misstänker att en gammal bekant med ohälsa blev dåligt behandlad på arbetsplats.. Det finns ingen plats för annorlundaskap och allt ska va yta.. men Hoppas på att det inte är så..

Problemet är väl att man ska va autonom?
Mer
3 år 4 månader sedan #1304496 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Kognitiv testning
Om det vore så väl. Själv gillar jag att vara självgående. Ju fler man ska samarbeta med ju sämre går det för mig.