Minnes störningar

Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1308021 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Minnes störningar
Japp absolut, man kan få världens sämsta minne på Akineton. Man kan tänka jag går ut i köket ty jag behöver hämta en dosa snus i kylen.Man kommer ut i köket då är snusdosan utraderad ur minnet. Jag har lärt mig strategier för det.

Står där minns tillbaka tankegången men ibland hjälper inte det utan går tillbaka ställer sig där man satt eller vad man nu gjorde. Det kommer oftast fram när man är på plats i köket numera är det lättare än först jag använde Akineton. En sak till måste jag ge dig upplysning om är du yngre än 40-45 år och står på Akineton så är den muskelavslappnande och verkar direkt på musklerna.

Det innebär att de sex par muskler som styr linsens förtjockning dvs ackommodationsförmågan ställer sig i viloläge som är naturligt på natten då du sover. Vilket gör syn på långt avstånd. Är du 20-40 år behöver du läsglasögon förmodad styrka +1,5 du köper billigast en tre pack på Clas Ohlsson köp de som är stålbågade de håller längst.

De med plast håller absolut inte speciellt de med plast över näsan. Efter 40-45 år är det naturligt att du behöver läsglasögon då linsen blir stelare. Nöjd? En sak måste jag poängtera överdosera icke Akineton, då de biverkningarna av en överdos vill du inte ha. Allt över 5 st om dagen är överdos

sv.wikipedia.org/wiki/Ackommodation

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1308053 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Minnes störningar
Ja jag kan sitta i soffan och tänka att det ska jag kolla upp eller göra på datorn sen när jag sitter där framför den, kan jag inte komma ihåg det som jag skulle göra.
Mer
3 år 4 månader sedan #1308054 av Geta
Svar från Geta i ämnet Minnes störningar
Sånt händer mig också.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1308057 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Minnes störningar

hans52 skrev: Ja jag kan sitta i soffan och tänka att det ska jag kolla upp eller göra på datorn sen när jag sitter där framför den, kan jag inte komma ihåg det som jag skulle göra.


Gå till soffan och tänk, hjälper inte det sätt dig i soffan igen och hur tänkte jag nu lyckas du komma på det övar du samtidigt upp dig på att minnas senare blir det som en strategi att använda när du vill minnas något du glömt.

Du måste själv utforma detta jag har inget färdigt koncept om hur göra, pröva om en psykologkontakt kan göra för dig i detta. Det beror på Akinetonet sätter du ut medicinen försvinner också åkomman. Pest eller kolera. Jag valde Akineton ty jag har lärt mig minnas på den. Det är idag i stort inget handikapp som hindrar mig i vardagen. Jag minns trots den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 4 månader sedan #1308058 av Geta
Svar från Geta i ämnet Minnes störningar
Ibland googlar jag, när jag glömt något. Kan ofta nysta i någon tråd.
Mer
3 år 4 månader sedan #1308060 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Minnes störningar
testa i humanbenchmark! Där finns mycket minnestest!