Minnes störningar

Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1308065 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Minnes störningar
En lägre dos är ju en möjlighet men 4 st är en adekvat dos att ta en gånger 4 per dag. Mindre då dras man med mer biverkningar inget att hurra över

Klanggedin skrev: testa i humanbenchmark! Där finns mycket minnestest!

OK!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1308104 av koi
Svar från koi i ämnet Minnes störningar
Har stora minnesproblem. Kanske är koncentrationsförmågan som är kass? Lär knappast bli bättre med ECT.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1308116 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Minnes störningar

koi skrev: Har stora minnesproblem. Kanske är koncentrationsförmågan som är kass? Lär knappast bli bättre med ECT.

Tror inte det är medicinen utan att det beror på sjukdomen jag kan tex inte läsa böcker det går inte. Fastnar redan på första meningen på den meningen vill jag själv bygga en egen bok på. Parallellt hör jag långt borta orden mina ögon följer men i min tanke bygger jag en egen text som jag vill skriva istället för den som är längre och längre bort i mitt medvetande den som står i boken. Där är det stopp kommer inte längre

Rent generellt ger man inte ECT till Schizofreni patienter längre då de oftast inte har nytta av det. Vad är din diagnos, det låter som Schizoaffektivt syndrom?

Vad ger läkaren för förklaring till att du skall ha ECT? Skulle själv starkt ifrågasätta det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1308119 av Geta
Svar från Geta i ämnet Minnes störningar
För 50 år sedan, när jag fick ECT hade jag ingen nytta av det, men läkarna hade inget annat i sin verktygslåda.
Mer
3 år 4 månader sedan #1308120 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Minnes störningar
Ja nu när jag är gammal och vet att det rent av skulle kunna vara skadligt för mig, men när jag var yngre skulle jag ju lita på att läkaren kunde sitt jobb och tagit emot det om han föreslagit det. Men idag skulle jag fråga, enkla frågan varför?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1308128 av koi
Svar från koi i ämnet Minnes störningar
Jag är suicid. Inget har hjälp sen november. Firar 1 månad på psyket snart. Jag vill leva och inte leva. Det är depressionen ECT ska vara bra på.
Mina röster säger hur och att jag ska ta livet av mig. Jag bråkar tillbaka. Men det finns en gräns för hur mycket skit man orkar ta.