Extrem trötthet

Mer
19 år 6 månader sedan #4509 av Zedd
Extrem trötthet skapades av Zedd
Från det att jag insjuknade och cirka ett halvår framåt kände jag en enorm trötthet. Nästan hela min vakna tid fick jag kämpa för att inte svimma. Det kändes som att tröttheten sipprade ut genom ett hål i medvetandet. Det var först när den tröttheten försvann som jag kunde börja "leva" lite igen även om jag naturligtvis var långt ifrån bra. Vad jag förstår är just detta jag beskrivit inte särskilt vanligt. Någon som känner igen sig?
Mer
19 år 6 månader sedan #4517 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Extrem trötthet
Jag var tröttare än normalt efteråt, men problemet med trötthet är komplext. Många antipsykotika t.ex. Zyprexa, Leponex, Seroquel kan ge trötthet som biverkan. Dessutom brukar man i början av behandlingen använda lite högre doser, som naturligtvis förvärrar tröttheten. Vilket antipsykotikum fick du?

Efter den akuta psykosen kan man få en postpsykotisk depression, som kan bestå av trötthet och kraftlöshet. Jag fick en postpsykotisk depression. Jag påpekade att jag var mycket deprimerad, men på den tiden fick man inte antidepressiva, som idag utan det fick läka ut med tiden.
Mer
19 år 6 månader sedan #4518 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet Extrem trötthet
Jag fick Risperdal. Anledningen till att jag kallar det jag drabbades av för trötthet är brist på ett bättre ord. Jag trodde detta tillstånd var normalt och hörde till sjukdomen, men hittills har jag inte hört talas om någon som känner igen sig.
Mer
19 år 6 månader sedan #4527 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Extrem trötthet
Jag har haft och är fortfarande lite trött på det sättet du beskriver. Nu är det dock mkt bättre, förrut kändes det som om jag höll på att dö. Min kropp orkade inte med något. Jag var helt slut. Från att jag klev upp på morgonen tills att jag skulle sova på kvällen kändes det som om jag skulle falla ihop närsomhelst. Vilket jag gjorde några ggr också. Jag var ostadig hela jag, blodproverna visade inte på något konstigt, så läkaren sa : ät lite mer grönt så måd u bättre ungefär.
Det hjälpte ju inte.
jag vet faktist inte varför det blivit bättre nu, för jag mår värre psykiskt.
Läkare har inte kunnat ge mig några svar på den otroligt stora trötthet jag kände.
Mer
19 år 6 månader sedan #4528 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet Extrem trötthet
Skönt att inte vara ensam om upplevelsen. Tyvärr tror jag inte det finns något man kan göra. Jag försökte med allt. Det var bara att vänta på att det skulle ta slut.
Mer
19 år 6 månader sedan #4529 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Extrem trötthet
ja, men det måste bero på någonting. Hur är det med dej nu? är du fortfarande lika trött? Blev ditt arbete osv väldigt lidande för detta?