Extrem trötthet

Mer
19 år 6 månader sedan #4530 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet Extrem trötthet
Efter att tröttheten försvann för flera år sedan har den aldrig kommit tillbaka. På den tiden jobbade jag inte. Det hade varit omöjligt. När jag försökt byta tabletter och inte fått något effekt har jag känt mig trött, men inte på det sättet. Det enda jag kan tänka mig som kan hjälpa är göra som jag gjorde dvs att kämpa emot och att motionera. Kanske gjorde det att tröttheten försvann fortare, men det är svårt att veta.
Mer
19 år 6 månader sedan #4541 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Extrem trötthet
Motion kan motverka depression. Kanske var det en depression du hade?

Annars kan trötthet orsakas av mycket t.ex. dålig sömn, järnbrist och även diabetes. Men det konstiga i ditt fall var att det gick över. Det kan ju knappast ha varit diabetes eller järnbrist då. Din trötthet måste ha varit kopplad på något sätt till de psykiska besvären du hade då.
Mer
19 år 6 månader sedan #4547 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Extrem trötthet
Jag är också väldigt trött, inte så att det känna som om jag ska svimma. Men jag sover minst 12 timmar per dygn, i bland mer. Att jag har depression har redan konstaterats, men utan att jag känner mig mer deprimerad så blev jag tröttare ungefär samtidigt som jag fick mer psykos-symtom.
Jag har varit så här trött i nästan ett år nu och det göra att jag inte vet om jag klarar av att börja läsa efter nyår.
Mer
19 år 6 månader sedan #4548 av ophelia
Svar från ophelia i ämnet Extrem trötthet
jag fick en omedelbar trötthet av zyprexa. Kunde inte hålla upp ögonen. Som tur var låg jag på sjukhus då.... De kallade på läkaren ,som tydligen var inne i mitt rum ett antal gånger. Läkaren sa att jag fått en allergiskt reaktion. Jag har aldrig varit så borta i hela mitt liv,,,känndes som att ligga i narkos.
En mkt hemsk upplevelse!! Jag fick efter det Haldol istället...och då blev det tvärtom.. 8O
Mer
19 år 6 månader sedan #4553 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet Extrem trötthet
Jag känner igen mig exakt i det zedd skriver, fast inte vad beträffar medicinen. När jag fick risperdal blev jag helt borta, och kände mig JÄTTEFULL. Ni vet, sådär full som var på midsommarafton när man var fjorton år. Jag bara låg i sängen och sluddrade.

Det funkade ju inte, så jag fick zeldox istället, varpå jag blev något helt vansinnigt trött. "Som om tröttheten sipprar ut ur ett hål i medvetandet". Exakt så. Bara att resa sig från en stol var ett helt projekt, och oftast rasade jag tillbaka ner på stolen igen. Jag menar, är man deprimerad kan man ju vara trött och sömnig, men det här var som att vara 163 år gammal och ligga för döden. Underligt nog ska inte zeldox ha sederande effekt.

Det blev bättre efter den första månaden, och jag försöker kämpa emot tröttheten och idrotta.