Jag har tråkigt...

Mer
17 år 3 månader sedan #61482 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Jag har tråkigt...
önskar jag kunde göra det. Jag tänder en cigg, men kan bara röka halva. Jag tar en klunk kaffe, men måste tvinga mig själv att dricka upp resten trots att det är så gott. Jag lyssnar på musik, men vad gör det då man har någonting som snurrar i huvudet hela tiden. Och de från den andra sidan surrar för fullt i huvudet. Jag tror de planerar någonting, det är min erfarenhet. Att när det blir såhär så är det någonting som är på g.

Med Abilify blev det bättre i början. Det lugnade virrvarret i huvudet så jag kunde fånga en tanke, men det verkar inte räcka med 10mg längre. Min läkare är bortrest dessutom. Inte för att jag vill skada mig, men för att då har jag någonting att göra iaf.

Men jag ska försöka. Jag ska försöka lyssna på era tips. Men trots att jag läser dem så förstår jag inte innebörden. Jag har svårt att koncentrera mig på att läsa. Nej jag har inte ADHD, det vet vi redan.
Mer
17 år 3 månader sedan #61484 av Affektivitet
Svar från Affektivitet i ämnet Jag har tråkigt...
Undvik att skada dig. Jag sprättade upp hela min vänsterarm när jag var 18...fan vad jag ångrar det nu.

Har du någon alkohol hemma? Annars kan ju ett glas öl eller vin lugna tankarna lite.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 3 månader sedan #61485 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jag har tråkigt...
Du behöver ett boendestöd som muntrar upp dig! Du behöver livsgnista!
Du är deppressiv? jag, förmodligen schizofren?

Tolka inte så mycket. Lev, bara lev! Du kanske mår bättre av att sluta röka? Själv rökte jag i tjugo år, och saknar det inte!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 3 månader sedan #61487 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Jag har tråkigt...
Är inte deprimerad enligt läkarna och tar inga antidepressiva och om jag är schizofren är någonting vi funderar över, men hittils är ingenting klart.

Angående att skada sig är hela min vänsterarm helt förstörd redan så det estetiska är inget jag bryr mig om, men det är inte det jag uppmanas att göra. Det blöder för lite. De vill att jag ska skada mig "på rikrigt". Helst så jag dör, men de nöjer sig i några timmar med att jag skär upp några blodådror och det är lättast på fötterna. Men nu ska jag inte berätta mer om sådant för det kan uppmuntra andra. Jag skadar mig inte av principskäl. Jag vill veta att jag kan ha kontroll även över mitt beroende. Sen skadar jag mig sällan om jag inte måste för att få det att tystna eller om de skicka maskar och insekter på miog som kryper under huden. JAG VET! Det är INTE så, det finns inga maskar säger jag till mig själv. Det enda jag vet säkert är att De från den andra sidan finns och att de plågar mig.
Mer
17 år 3 månader sedan #61491 av Affektivitet
Svar från Affektivitet i ämnet Jag har tråkigt...
Har du ingen vän eller anhörig du kan ringa och prata med?
Att sitta hemma själv, när tankarna tränger sig på, är nog inte så bra.
Mer
17 år 3 månader sedan #61492 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Jag har tråkigt...
Eller ring Nationella Hjälplinjen: 020-220060