IQ och psykotiska symptom

Mer
16 år 5 månader sedan #99784 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet IQ och psykotiska symptom
Antagligen mäter testerna olika former av intelligens... du har säkert en stark begåvning på vissa områden... det är så med många... man har olika gåvor inom sig... en del kan mätas på IQ test... för andra finns inga test, men de visar sig i ett intresse eller en förmåga inom något livsområde... emotionell intelligens, motorisk, perceptuell, andlig, matematisk, språklig, konstnärlig förmåga är några områden... men det finns många fler...
  • aivo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 5 månader sedan #99830 av aivo
Svar från aivo i ämnet IQ och psykotiska symptom
Det lustiga med ett iq test är att det är bara första gången man gör ett specifikt test som resultatet är tillförlitligt.. när jag va liten fick jag runt 145 på ett test på nätet sen har jag alltid pysslat med intellektuella intressen för jag behöver få den stimulansen.. komponera via piano (började i 7:an), producera, programmera (började i 5:an), sen matte.. sen gick jag in i en psykos och kunde knappt tänka klart.. då gjorde jag mitt första mensa med överdriven tilltro att jag var smartast i världen som einstein (psykotiskt tänkande).. ja slängde resultatet av besvikelse så jag kommer inte ihåg vad jag fick men ja tror 120 då..så stod det på pappret att iq kan max diffa 9 punkter mellan en bra och dålig dag så då tänkte jag att det va kört. :cry:

Några år senare med abilify o lite lugn o ro börjar ja kunna tänka igen.. så ja har börjat göra tester på nätet just för att jag tycker de är så kul.. man kan få utlopp för sin hjärna på nå sätt. Får runt 127-160 på nätet men de testen är ju inte så bra.. de enda roliga testen tycker jag är de med bilder! mensa kör ju bilder nu också, förut körde dem med prickar..

men jag funtar på att göra om det för jag skrev svaren i fel rutor så ja fick göra om halva testet men hann ändå klart i tid.. tror jag skulle klara 140 om jag skriver svaren i rätt ruta direkt så jag har tid o tänka på de sista..