IQ och psykotiska symptom

Mer
16 år 5 månader sedan #98937 av ak
Svar från ak i ämnet IQ och psykotiska symptom
Den som är intresserad kan göra ett mindre IQ-prov på danska Mensas hemsida mensa.dk/index.html
  • aivo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 5 månader sedan #98944 av aivo
Svar från aivo i ämnet IQ och psykotiska symptom
jag skulle bara delge mina observationer och kanske skryta lite :P

nä visst finns det massor av intelligenser men med det ja pysslar med så är just hög iq en bra grej ;)
  • JTL
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 5 månader sedan #98962 av JTL
Svar från JTL i ämnet IQ och psykotiska symptom
Det är häftigt med hög iq bara man inte missbrukar sin iq på fel sätt tycker jag.
Och jag säger som nissegossen att jag inte skryter om min iq, jag kanske har lika mycket som mitt skonummer skämt och sido :D
Mer
16 år 5 månader sedan #98965 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet IQ och psykotiska symptom
Man har undersökt IQ vid schizofreni och den påverkas inte så mycket. I genomsnitt kan det vara en nedgång på 10 enheter dvs c:a 10 %. Det intressanta är att denna nedgång kommer oftast ett par år innan den första psykosen börjar och jag har därför inte läst att psykosen i sig skulle minska IQ:n.
Mer
16 år 5 månader sedan #99659 av Sylviaplath
Något mensa test skulle jag aldrig klara. Blir bara yr. Och för min del har nog många kognitiva förmågor satts ner under sjukdomsperiden. Tyvärr.
Mer
16 år 5 månader sedan #99764 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet IQ och psykotiska symptom
Jag har gjort nåt Intelligenstest hos psykologen...fick 120 i värde på det, man gjorde eller satte ihop klossar. Sen på internet, Rottus' Sequence Test fick jag 154 i IQ. Kom 18:e plats på över 3000 deltagare. Det var ett bra resultat! Men den tiden var jag kanske 13-14. Nu när jag fick 120 är jag 21 år gammal.Så IQ kan ändras, eller kanske det är Rottus testet som ljuger eftersom det trots allt är över nätet...

En sak jag hört är att man kan träna upp sin IQ å de stämmer