Ny idé, sporadiska extradeffdagar

Mer
13 år 3 månader sedan #367734 av Melun
Går man under 1650 kcal om dan, så får man inte tillräckligt med vitaminer i maten och behöver kosttillskott.
31 är ju inte så gammalt. Kanske din kropp orkar ta smällen, men du förkortar nog ditt liv lite.
Det är dessutom lätt att drabbas av anorexi och bulimi om man exprimenterar med maten.
Mer
13 år 3 månader sedan #367737 av Zoidar
Anorexi tvivlar jag på att skulle drabbas av då jag gillar muskler.

Men du har rätt i att man ska nog inte ska gå under de där 1600kcal. Förra gången jag dietade gick jag ner på 1000kcal och det kändes inte bra.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 3 månader sedan #367741 av Melun
Om du börjar löpträna 3 dar i vekan efter tidur där du försöker springa så fort som möjligt så går du ner i vikt.
Du börjar med 3km*3ggr i veckan och ökar till 5km*2ggr+10km i veckan efter några månader och till slut kommer upp till 10km*2ggr+20km i veckan.
Det är absolut säkert.
Mer
13 år 3 månader sedan #367748 av Zoidar

Melun skrev: Om du börjar löpträna 3 dar i vekan efter tidur där du försöker springa så fort som möjligt så går du ner i vikt.
Du börjar med 3km*3ggr i veckan och ökar till 5km*2ggr+10km i veckan efter några månader och till slut kommer upp till 10km*2ggr+20km i veckan.
Det är absolut säkert.


Jag brukar få problem med knän och fötter om jag springer. Så jag brukar välja att gå istället. Annars hade jag gärns sprungit.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 3 månader sedan #367751 av Zoidar

PSR skrev: Vila från styrketräning dagarna innan. Sen inta jättemycket protein, minst två gram per kilo kroppsvikt.


Jag äter alltid ungefär 2g protein på kg kroppsvikt. Det är min normala kost :D

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 3 månader sedan #367754 av Melun
Du kanske är för otålig om du gör allting rätt?