Hur starka är ni?

Mer
13 år 1 vecka sedan #393416 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur starka är ni?

Poppy skrev: zoidar,

Det var mycket det! Normalt tar jag 30 kg i bänkpress och gör 10 reps, men sist jag var på gymmet hade jag gått ner 1,5 kg i vikt och blivit svagare. Det beror nog på problemen jag haft på sistone där jag blivit helt darrig i kroppen och sen har magen knutit sej och jag har inte kunnat äta utan att spy. Tror musklerna förtvinade lite pga detta. Men nu när dom problemen är över ska jag träna regelbundet igen och träna upp mej till min gamla nivå.


Jo mat är A och O om träningen ska gå bra.

Anchored in Christ ✟

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 1 vecka sedan #393427 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hur starka är ni?

PSR skrev: Kommer inte ihåg om jag tipsat om periodisering. Exempelvis tolv veckor volym, sex veckor maxstyrka sen börja om. Deff och cardio efter behov.

Man ska inte köra maxstyrka för jämnan, då kommer man garanterat att skada sig. Kör man bara deff fastnar man på nolltid. Om man bara kör volymträning skulle man bli smällfet efter några år.

Pyramidset är en typ av mixad träning. Även där är risken stor att man fastnar om man inte varierar träningen.


Tack för tipset, jag hade en flyt i höstas som gjorde att min medelvärde på vikterna i bänk ökade 10 kg. Men så kom en stukad fot fot ivägen i julas och vart träningsfri tre veckor, sedan hade jag problem med 60 på max-versionen. Är fortfarande inte på samma nivå som i höstas då jag utvecklades pga av en trolig stavgång, men har slutat med det.

Misstaget var att jag inte ökade på vikterna på antingen pyramid eller mängd-träningen. Men jag har nog inte kroppen för styrke, ska nog eventuellt börja om med stavgång, den gav resultat åtminstone på max-versionen.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 1 vecka sedan #393495 av spasy
Svar från spasy i ämnet Hur starka är ni?
Mitt max är
105 kg i bänkpress
180 kg i marklyft
135 kg i knäböj

Det var fär några år sedan.
Nu har jag varit deprimerad i fyra år och orkar
just nu inte träna, gjorde ett försök att komma igång
i somras. Nu har det strandat igen förmodligen pga
min sociala fobi, vågar helt enkelt inte gå till gymet.
Mer
13 år 1 vecka sedan #393566 av Lillan
Svar från Lillan i ämnet Hur starka är ni?
Jag har överlevt mig själv många gånger. Det tycker jag 'är starkt nog....
Mer
13 år 1 vecka sedan #393788 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur starka är ni?

spasy skrev: Mitt max är
105 kg i bänkpress
180 kg i marklyft
135 kg i knäböj

Det var fär några år sedan.
Nu har jag varit deprimerad i fyra år och orkar
just nu inte träna, gjorde ett försök att komma igång
i somras. Nu har det strandat igen förmodligen pga
min sociala fobi, vågar helt enkelt inte gå till gymet.


Jag tränar på 24 seven. Då kan man träna antingen så tidigt att ingen är där, eller så sent att ingen är där. Om du har 24 seven gym i närheten kanske det kan vara något för dig att prova. De har öppet dygnet runt, man går in med kort och fingeravtryck.

Jag vet, när man är deprimerad, då får man verkligen slita sig till gymmet.

Anchored in Christ ✟

Mer
12 år 11 månader sedan #399056 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Hur starka är ni?
Jag lyfter min egen vikt plus lite till i ex bänk och "marine corps" pull ups. (ca 70kg). Jag vet inte vad alla de nya ställningarna eller maskinerna heter , lol.

Heja Karl XII!