Vill du bli smal utan komplicerade dieter och piller?

  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 2 veckor sedan #391674 av trance
att äta lite och svälta sig är inte samma sak.

jag håller med dig blähä, vill man gå ner i vikt ska man äta mindre. det är inte svårare än så.

det är de små skillnaderna som verklgien gör skillnad. t.ex. istället för pasta äter man potatis som innehåller betydligt mindre energi. och istället för 3 potatis per dag äter man 2, eller bara 1. i slutändan är det ju mycket farligare att äta för mycket än för lite. och att äta LITE är inte samma som "för lite" eller "svälta sig".

på mig själv har jag märkt att när jag äter helt ensam äter jag väldigt mycket fortare än när jag umgås med folk. när jag umgås med andra tar det en evighet att få i sig nåt som hade tagit 5 minuter annars.
Mer
13 år 2 veckor sedan #391694 av Erica
Poppy,

Förra året gick jag ner ca 15 kg på min metod, tyvärr gick jag upp dem igen men det berodde på att jag var inlagd och varit psykotiosk och deprimerad igen och därför tröståt. Nu har jag börjat med min metod igen och den funkar bra!

Ja, visst finns det de som är naturligt smala och kan äta mkt utan att gå upp i vikt. Men för de flesta är det inte så.

Håller med trance om att det kan handla om mycket små skillnader som tex att äta hälften av tallriken grönt och 1/4 protein och 1/4 kolhydrater istället för det klassiska tallriksmodellen.

Men min metod bygger mycket på att vänja magen vid ganska små portioner och det är helt fantastiskt för man behöver inte känna sig hungrig så småningom eftersom man blir mätt på mindre om man aldrig äter stora portioner och töjer ut magsäcken.

Fan, jag kommer nog få nobelpriset för det här!!! (nä, jag bara skojar/retar er lite)

kram till er!
Mer
13 år 2 veckor sedan #391721 av Tonic
Jättebar skrivet. Klokt och så sant. :tummenupp:
Och så kändes det peppande att läsa!! :jump :D Tack!! :hjärta
Mer
13 år 2 veckor sedan #391723 av Zoidar
Det bästa man kan göra för att gå ner är att äta så mycket man kan.

Nu undrar ni nog om jag blivit tokig. Jag ska förklara. Man ska alltså äta så mycket man kan där man fortfarande går ner. Alltså hitta gränsen, var man går upp, var man står still och var man går ner. Och så lägger man sig precis under där man står still, så man går sakta ner. Då behåller man god förbränning, och har lättare att hålla det man gått ner också.

Äter man för lite får man betala sen genom att det är lätt att man snabbt går upp, då förbränningen har minskat mycket. Något att tänka på. Tips från gröngölingsboken :D

Anchored in Christ ✟

  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 2 veckor sedan #391728 av trance
zoidar ovan,

fast den där principen bygger på att varenda människa går runt och har enorma problem med att styra sina matvanor. det finns många som faktiskt bara äter mindre om de vill gå ner i vikt. har man bara vilja och disciplin är det inte särskilt svårt att tvinga sin kropp i en viss riktning.
Mer
13 år 2 veckor sedan #391769 av Zoidar
Jag ville mest säga att kroppen fungerar som bäst om man inte stryper maten för mycket. Utan att man ligger precis så lågt att att man går ner. Om man tränar samtidigt har man fortfarande energi till träning också då. Men det är ju lite mer jobb, då man nästan måste räkna kcal för att veta. Men det kan vara skoj också.

Har en vän som åt ett äpple och en macka om dagen när hon skulle gå ner. Hon gick ner, visst gjorde hon det, men hon mådde inte så bra. Huvudvärk och sånt. Man ska inte vara för rädd för att äta, och vet man var gränsen går så kan man äta ganska mycket när man går ner, om man äter rätt mat. Då kan man också äta det man äter med gott samvete, utan att undra om man äter för mycket.

Anchored in Christ ✟