Cykel-tråden

Mer
13 år 2 veckor sedan #392427 av Geta
Svar från Geta i ämnet Cykel-tråden
Det går att pumpa cykeldäcken hos min cykelhandlare. Det brukar
jag göra.
Mer
13 år 2 veckor sedan #392429 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Cykel-tråden
Det är rätt Tekopp; om man pumpar däcken med kompressor så blir däcken stenhårda, och cykeln rullar några km snabbare och även lättare.. :mrgreen:
Mer
12 år 6 månader sedan #438933 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Cykel-tråden

Att cykla är alltid bra!
Blir dock så helvetes förbannad när cykeln är stulen, vilket den tenderar att bli gång på gång.
Mer
11 år 9 månader sedan #501580 av majak
Svar från majak i ämnet Cykel-tråden
Gammal tråd men jag måste få väcka den. Nu är det sommar och jag har en sprillandes ny cykel så jag kan rulla vart jag vill, wiho!
Äntligen kan man rulla fram i grönskan med vänner (senast idag!) och segla fram helt solo som ett spitfire! I like it =)
Mer
11 år 9 månader sedan #501581 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Cykel-tråden
Jag gillar oxå att cykla. Man känner sig fri som en liten fågel. Cyklar ifrån alla hundar och gangsters :)
Mer
11 år 9 månader sedan #501597 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Cykel-tråden
Jag har två cyklar ståendes. Den ena är en crescent 3 växlad med navbroms herrcykel. Pendangen den för dam var likadan och de bägge stod utanför en avfalls container i området. Jag tog till vara på dem, men innan jag hunnit göra i ordning dem, vilket jag inte kunde då de var ställda vid containern uppenbart att de skulle med, bara det att de var låsta och folk slänger cyklarna när de inte kommer ihåg vart de lagt sina nycklar till dem. Detta för att grannen har verktyget jag plockar bort låsen med.

Detta är väldigt vanligt och jag tar dem till vara och damcykeln gick till ägaren av den vinkelslip han har som jag skär bort låsen med. Jag hade ringt honom och försökt få låna den och jag talade om att jag hade två cyklar, jag tänkte göra i ordning och han frågade på studs om det fanns någon damcykel, för att hans tjej behövde en cykel på landet.

Han fick den och har själv fått göra i ordning den och det är han som har nycklarna till det hobbyrum jag använder. Jag har ständigt en nyckel dit.

I alla fall så lade han dit vinkelslipen jag behövde och köpt kapskivor till.

Han och jag är goda grannar och han säger ofta till mig; Nisse varför tar du till vara all gammal skit?
Den här gången yttrade sig han inte så. Han vet vad jag gör och han råkar vara polis till professionen!
Han säger också, Nisse du tar väl din medicin, annars plockar vi in dig! :rotfl
Den kvarvarande herrcykeln, har jag inte gjort i ordning, det behövs 2 st nya slangar samt ett nytt däck.

Den andra är en landsvägs racer med smala däck, som bara var att pumpa upp, den är fullt fungerande och den fick jag utav en granne som frågade mig om jag ville ha den, för han skulle flytta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum